English

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از بازارچه مرزی پرویزخان بازدید کرد

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در سفر به استان کرمانشاه از بازارچه مرزی پرویز خان بازدید و با رئیس گمرک این بازارچه دیدار کرد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از بازارچه مرزی پرویزخان بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سید ضیاء ایمانی - مدیر عامل بانک - در بازدید از این بازارچه مرزی، با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در توسعه اقتصاد ملی گفت: همه باید تلاش کنیم تا با اتکاء به ظرفیت های داخلی و حمایت از صادرکنندگان از وابستگی کشور به اقتصاد تک محصولی بکاهیم.

ایمانی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان تصریح کرد: تسهیل شرایط صادرات کالاهای غیر نفتی، موجب افزایش تولید داخلی و به تبع آن تقویت کار و سرمایه ایرانی می شود چرا که اگر تولید کنندگان علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز بازار داخلی به دنبال تصرف بازارهای جهانی باشند ناگزیرند تا افزایش تولید داشته باشند و از نیروی کار بیشتری استفاده کنند.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد افزایش صادرات را موجب افزایش ثروت ملی، ارتقای سطح رفاه مردم و کاهش معضل بیکاری دانست و تصریح کرد: می توان با تکیه بر ظرفیت های تولید داخلی و فتح بازارهای منطقه ای و بین المللی، گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: شبکه بانکی مهم‌ترین عامل در تحقق این مهم است لذا با ورود جدی سیستم بانکی کشور به این مقوله، بسیاری از مشکلات اقتصادی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.

ایمانی با اشاره به اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: این بانک از سال ۱۳۹۲ به صورت جدی به این مقوله ورود پیدا کرده به طوری که طی سه سال گذشته بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد وام و تسهیلات به عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخت نموده است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: این بانک در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه‌ اشتغال، تقویت واحدها تولیدی، سرمایه در گردش و تسهیلات خرد در بخش‌های مسکن، تولید و کشاورزی به خوبی ایفای نقش کرده است.

وی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را یکی از اقدامات مهم بانک مهر اقتصاد در راستای حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی عنوان کرد و گفت: در این طرح بانک با ارائه تسهیلات به متقاضیان خرید کالاهای ساخت داخل و حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان داخلی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بانک مهر اقتصاد تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است و بنا داریم به فضل پروردگار در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این رویه را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

در ادامه محمدی - رئیس گمرک بازارچه مرزی پرویز خان – ضمن خیر مقدم به مدیر عامل بانک مهر اقتصاد و هیات همراه، گفت: این بازارچه در فاصله ۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان قصرشیرین و ۱۸۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و به لحاظ اقتصادی و بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که۵۲ درصد صادرات کشور به عراق از مرز بازارچه پرویز خان صورت می گیرد که حجم کل کالای صادرات در سال گذشته ۳۸۰۰ میلیون تن به ارزش دو و نیم میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: این بازارچه در سال ۷۶ تاسیس شد که در ابتدا ۳ هکتار بود اما در حال حاضر به ۴۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده و روزانه به طور متوسط ۱۰۰۰ دستگاه ماشین سنگین و ۳۰۰۰ نفر کارگر و راننده از این بازارچه تردد می کنند.

رئیس گمرک بازارچه مرزی پرویزخان افزود: در حوزه ترانزیت سال گذشته ۱۰۰ هزار دستگاه تانکر سوخت از مبدا پرویز خان به سایر گمرکات کشور ترانزیت شده و ۴۰ میلیون دلار واردات داشتیم که مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان عوارض، بابت این کالاها اخذ شد، لذا با توجه به این قابلیت ها، ارتقای آن به منطقه ویژه آزاد اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدی در پایان با تقدیر و تشکر از خدمات و محصولات بانک مهر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که باجه قصر شیرین این بانک به شعبه ارتقا یابد و با گسترش تعاملات و افزایش همکاری ها دو طرف بتوانند از ظرفیت های یکدیگر نهایت استفاده را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه