English

توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت؛

طراحی کیت تشخیص و افتراق بیماری سالک شهری و روستایی

کیت تشخیص و افتراق بیماری سالک شهری و روستایی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی گردید.

طراحی کیت تشخیص و افتراق بیماری سالک  شهری و روستایی
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مجید لطفی نیا در این خصوص گفت: بیماری سالک یک زخم پوستی است که از طریق پشه خاکی و انتقال انگل لیشمانیا  به انسان منتقل می شود.

وی افزود:کشور ایران از نظر شیوع سالک جز مناطق آندمی این بیماری محسوب می شود و استان اصفهان یکی از استانهای درگیر با این بیماری است بنابراین تشخیص دقیق و صحیح بیماری سالک اهمیت زیاد دارد.

این مقام مسئول گفت:در حال حاضر تشخیص بیماری از طریق بررسی میکروبی است که دارای محدودیت هایی مانند حساسیت پایین و عدم افتراق نوع ماژور و تروپیکا است. اخیرا مبحث تشخیص این بیماری از طریق روشهای مولکولی پیشنهاد شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان گفت:تنها کیت تشخیص مولکولی دارای تاییدیه FDA آمریکا برای این بیماری یک کیت به نام Smart Leish می‌باشد که بر پایه تکنیک ریل تایم PCR است. نبود چنین کیتی در کشور، پژوهشگران را بر آن داشت که با طراحی و تصویب یک طرح فناورانه محصول مشابه نمونه خارجی تولید کنند.

لطفی نیا بیان داشت:پس از تصویب طرح و انجام اقدامات علمی و اجرایی انواع نمونه‌های بالینی مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از اطمینان از نتایج مربوط به دقت، صحت، حساسیت و اختصاصیت نمونه اولیه کیت تهیه گردید که عملکرد اولیه آن توسط آزمایشگاه اداره امور ازمایشگاههای معاونت بهداشتی دانشگاه نیز تایید شده است و در حال حاضر فرایند تجاری سازی آن در شرکت دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال طی شدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه