English

با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار؛

آب شرب ۲ شهر و ۱۹ روستا در شهرستان خوانسارتامین می شود

مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود در خرداد ماه سال جاری فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار به بهره برداری برسد .

آب شرب 2 شهر و  19 روستا در شهرستان خوانسارتامین می شود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، حسین اکبریان بیان داشت:در سه ماهه نخست سال جاری با بهره برداری ازفاز اول  طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار، آب شرب 2 شهر و 19 روستا در این منطقه به صورت پایدار تامین می شود.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح، 100 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب مردم منطقه خوانسار که جمعیتی بالغ بر  32هزار نفر تخمین زده شده است، افزوده می شود.

حسین اکبریان در خصوص هدف اجرای این پروژه افزود:  بررسی ها حاکی از آن است که با توجه به موقعیت جغرافیایی خوانسار، توریست پذیر بودن و جمعیت رو به رشد این منطقه، حدود 4.5 میلیون متر مکعب آب شرب   درسال برای  جمعیتی بالغ بر   58 هزار نفر در منطقه خوانسار  در  سال 1420 مورد نیاز است .

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به روند طرح آبرسانی به خوانسار گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به خوانسار از سال 1388در دو فازاجرایی شد که فاز اول شامل احداث 2 ایستگاه پمپاژ به مجموع 400 متر، احداث3 باب مخزن ذخیره در  مجموع به ظرفیت 5 هزار مترمکعب واجرای  حدود 34 کیلومتر خط انتقال آب  ازخروجی تونل هنده تا خوانسار بوده است که  فاز اضطراری این تصفیه خانه آب با هزینه ای بالغ بر 202 میلیارد ریال در سال 1395 به بهره برداری رسید.

اکبریان با بیان اینکه  فاز دوم طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار که  شامل احداث فاز متعارف تصفیه خانه و احداث ایستگاه پمپاژ از سد گلپایگان بوده است اعلام کرد:  طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار در خرداد ماه سال 1402 در بخش سازه ای، ایجاد  تجهیزات مکانیکال و الکتریکال آغاز شده و این پروژه  به منظور  افزایش ظرفیت تصفیه آب،  در دو مدول که  حدود 200 لیتر درثانیه بوده است در دستور کار قرار گرفت .

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت:پیش بینی می شود با تکمیل طرح جامع آبرسانی به خوانسار جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر از منافع این طرح بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه