English

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

استفاده از رژیم غذایی می تواند به کمترشدن سردردهای میگرنی و تنش زا در کودکان کمک کند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: استفاده از رژیم غذایی می تواند به کمترشدن سردردهای میگرنی و تنش زا در کودکان کمک کند.

استفاده از رژیم غذایی می تواند به کمترشدن سردردهای میگرنی و تنش زا در کودکان کمک کند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مرضیه حیدرزاده، با اشاره به پژوهشی در این راستا توسط محققیقن دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: سردرد یکی از شایع‌ترین شکایت های سیستم عصبی در دوران کودکی و نوجوانی است و شیوع آن در کودکان سنین مدرسه 10 تا 20 درصد تخمین زده شده است که با افزایش سن، تا حدود 32 درصد در سن 13 -14سال افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: یکی از شایع ترین انواع سردرد در کودکان سردرد های میگرنی است که متوسط شیوع آن در جهان در کودکان و نوجوانان بیش از 9 درصد و در همین حدود در کاشان می باشد که  ممکن است زندگی کودک و نوجوان و خانواده آنها را مختل کند. 

وی، با اشاره به وجود حساسیت در برخی مواد غذایی مانند بادام زمینی، آجیل های درختی و شیرگاو  در این نوع سردردها، تصریح کرد: بایستی آزمایش های تشخیص حساسیت برای مشخص شدن نوع حساسیت مربوطه انجام شود تا بتوان به عنوان یک درمان مکمل، به محدودیت استفاده از برخی غذا های خاص توجه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: بدون تعیین نوع حساسیت، خانواده ها محدودیت غذایی مانند خوردن شیر را برای کودکان ایجاد نکنند تا ناخواسته باعث ایجاد عوارض دیگری در کودک نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه