English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان :

۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است / توزیع ۳ هزار قلم کالای ضروری بین خانواده های نیازمند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان بر عهده کمیته امداد می باشد.

۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است / توزیع  ۳ هزار قلم کالای ضروری بین خانواده های نیازمند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،کریم زارع درنشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: کمیته امداد یکی ازمؤثرترین سازمان ها در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری است بطوریکه۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سلامت و پایداری مشاغل متعلق به کمیته امداد است، افزود: تاکنون ۱,۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در قالب محورهای کاریابی، هدایت شغلی و راهبری شغلی جذب شده است .

این مقام مسئول در ارتباط با مستمری مددجویان کمیته امداد توضیح داد: حداقل مستمری ۷۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خانواده های یک تا پنج نفره پرداخت می شود.

زارع با بیان اینکه همه خانواده ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: بیش از ۵ هزار بیمار صعب العلاج وزمین گیر در استان اصفهان داریم که هزینه‌های سنگین درمان در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره باینکه تامین لوازم ضروری مددجویان از اقدامات کمیته امداد است، گفت: ۸ هزار قلم  کالای ضروری خانه بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی برای خانواده ای نیازمند تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار قلم کالا با کمک خیرین تهیه و توزیع شده است، افزود: حدود هزار و ۵۰۰ قلم  کالا نیز  طی این ایام توزیع می‌شود که بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان صرف هزینه لوازم ضروری خانواده های تحت پوشش کمیته شده است.

زارع با بیان اینکه یکی ازدغدغه های کمیته امداد ترویج ازدواج آسان است، بیان کرد: در تلاش هستیم که تامین ۵ قلم اساسی از جمله یخچال، لباس شویی،جاروبرقی ، تلویزیون و اجاق گاز برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته هیچ پشت نوبتی نوعروس در استان که منتظر تأمین جهزیه باشد را نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه فرهنگ و آموزش از دیگر دغدغه‌های ما کمیته امداد است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که کمک هزینه تحصیلی به آنها پرداخت می شود.

زارع در ارتباط با خدمات کمیته امداد گفت: این خدمات در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل در راستای توانمندی مددجویان در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و خروج از چرخه فقر و ایجاد اشتغال و حمایت‌های دانشجوها و دانش‌آموزان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است ، افزود: البته این پرداختی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی کمیته امداد با نیاز مددجویان تناسب ندارد و هرساله رشد بالای اجاره مسکن باعث شده تا تایمن نیازمددجویان از توان این نهاد خارج باشد و نتوانیم همه هزینه ها را تامین کنیم.

مدیرکل کمیته امداداستان اصفهان گفت: طی سال گذشته ۱۰۰۴ واحد مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد شد و امسال نیز بیش از ۹۴۱ واحد خریداری و احداث شده است.

وی با اشاره باینکه عمده مشکل موجود در حوزه مسکن مددجویان، در شهرهای بزرگ است، بیان داشت: تلاش کرده ایم در این شهرها از طریق ودیعه مسکن و اجاره به مددجویان کمک شود که در این راستا امسال حدود ۲۰۱۴ واحد با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان تحت تعمیر قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداداستان اصفهان گفت: با اعتمادی که مردم به نهاد کمیته امداد داشته اند در سال جاری شاهد رشد ۴۵ درصدی در تمام سرفصل‌های مشارکتی بوده و سعی کردیم حداقلی نیازهای مردمی را تامین کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شعار محوری کمیته امداد حفظ کرامت افراد است ، افزود:کل هزینه‌های کمیته امداد توسط حاکمیت مشخص می‌شود و ریالی از کمک‌های مردم صرف امور اجرایی نمی‌شود.

کریم زارع بیان داشت: درآمد صندوق‌های صدقات استان طی۱۱ ماه امسال ۶۰ میلیارد تومان بوده است درحالیکه مستمری پرداختی به مددجویان در طول یک ماه، بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان می باشد و با درآمد صندوق‌های صدقات فقط می توانیم نصف مستمری یک ماه  مددجویان را پرداخت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پایان گفت: جشن نیکوکاری در روز ۱۷ اسفندماه در بیش از ۳ هزار پایگاه مستقر در استان و در روز جمعه ۱۸ اسفندماه در مصلی ها و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه