English

همزمان با دهه مبارک فجر؛

۱۷۵ پروژه شرکت توزیع برق اصفهان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت:در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد ۱۷۵ پروژه افزون بر ۲۴۳۷میلیارد ریال در شرکت توزیع برق اصفهان به بهره‌برداری رسید.

۱۷۵ پروژه شرکت توزیع برق اصفهان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، دادخواه با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: امیدوارم بتوانیم به شایستگی مسئولیت سنگینی که شهدا و امام شهدا بر دوش ما نهاده‌اند را در راستای ارائه خدمات عزتمندانه و امیدآفرین در صنعت پرافتخار برق به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

وی به محدوده تحت پوشش شرکت توزیع برق اصفهان اشاره و عنوان کرد: محدوده برق‌رسانی به مشترکان توزیع برق اصفهان 16 هزار کیلومتر مربع بوده که علاوه بر شهر اصفهان که شامل 9 منطقه اجرایی است، 4 شهرستان کوهیایه، هرند، ورزنه، جرقویه و همچنین 400 روستا که اکثریت آنها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از نعمت برق برخوردار شدند، در این مجموعه قرار می‌گیرند. و آخرین نقطه خدمت‌رسانی، شهر رامشه با 200 کیلومتر فاصله از مرکز اصفهان است که خدمات خود را به مشترکان عزیز ارائه می‌کند.

ایشان ابراز کرد: این شرکت یک میلیون و 300 هزار مشترک دارد که یک میلیون آن خانگی است، 200 هزار مشترک تجاری هستند و 100 هزار مشترک دیگر در تعرفه‌های عمومی، کشاورزی و صنعتی قرار دارند.

وی اظهار کرد: 15 هزار کیلومتر طول شبکه محدوده شرکت توزیع برق اصفهان بوده که به مثابه 15 برابر فاصله اصفهان تا شهر مشهد است و از لحاظ طول شبکه نسبت به مشترک، رتبه پنجم در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

دادخواه تصریح کرد: در محدوده تحت پوشش شرکت، ۱۴ هزار پست هوایی و زمینی احداث شده و به‌منظور هوشمندسازی و ارائه خدمات با سرعت بیشتر به مشترکان،  1000 نقطه اتوماسیونی و کلید هوشمند نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق به دیگر زیرساخت‌های شرکت اشاره کرد و گفت: 300 هزار پایه بتونی و 255 هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شهر نصب کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: شرکت توزیع برق اصفهان در بخش خانگی 34 درصد، در بخش صنعتی 26 درصد، در تعرفه‌های کشاورزی و تجاری و عمومی هر کدام 12 درصد فروش انرژی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه  دادخواه درباره اقدامات شاخص در قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: خدماتی که در حال حاضر به همشهریان عزیزمان ارائه می‌کنیم، قبل از انقلاب وجود نداشت از جمله خدمات غیرحضوری به مشترکان که به صورت 100 درصد در حال انجام است.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در حوزه فنی شاخص سایدی (saidi) است که نشان‌دهنده متوسط نرخ خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال است که یک شاخصه ملی و بین‌المللی است و این آمار در سال ۹۳، ۸۵۴ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک بوده و در حال حاضر به لطف خداوند و تلاش خدمتگزاران به مردم و انقلاب این عدد به ۹۵ دقیقه به ازای هر مشترک رسیده است.

ایشان اظهار کرد: به‌ندرت مشترکان به ذهن‌شان می‌رسد که نوبت قبلی خاموشی‌های ناخواسته چه زمانی بوده و در سال آینده این عدد ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاهش خواهد یافت که نزدیک به آمار و عدد کشورهای توسعه‌یافته است.

دادخواه به یکی دیگر از شاخصه‌های مهم فنی اشاره و عنوان کرد: تلفات شبکه در حال حاضر ۵ درصد است که شرکت توزیع برق اصفهان جایگاه سوم را در کشور کسب کرده و شایان ذکر است که نرخ جهانی آن ۳ تا ۵ درصد است.

 وی در ادامه به سرفصل پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام مبارک اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها در شاخص‌های مختلف نیرورسانی، اصلاح و بازسازی شبکه، افزایش قدرت مانور و روشنایی معابر با هزینه‌ای افزون بر ۲۴۳۷ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

دادخواه در ادامه تصریح کرد: در حوزه نیرورسانی ۲۴ هزار و ۳۰۰ مشترک جدید به مجموعه یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک اضافه شده که به‌منظور برق‌رسانی به این مشترکان ۵۵ کیلومتر شبکه و ۷۰ دستگاه پست توزیع برق با هزینه‌ای افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اظهار کرد: در سرفصل بازسازی شبکه‌های فرسوده و اصلاح شبکه‌ها ۱۳۲ کیلومتر شبکه و ۲۹ دستگاه پست توزیع بازسازی شد که هزینه این مجموعه پروژه‌ها افزون بر ۹۱۰ میلیارد ریال بوده است.

دادخواه به یکی دیگر از سرفصل‌های خاص پروژه‌ها اشاره و اذعان کرد: در زمینه تامین روشنایی معابر شهری و روستایی ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی و ۴۱ دستگاه پست توزیع برق احداث‌ شده که هزینه‌ای افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است.

وی افزود: توجه ویژه به درخواست‌های مردمی و تکریم مشترکان، یکی دیگر از شاخص‌هایی بود که مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان در این‌باره عنوان کرد: بسیاری از شهروندان درخواست‌های جابه‌جایی و رفع معارض شبکه را داشته اند که به لطف خدا و تلاش همکاران حدود ۶ کیلومتر شبکه با هزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال رفع حریم و اصلاح شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان به یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مهم در کیفی‌سازی انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: کنترل بار شبکه یکی از مهم‌ترین مسائل در کیفی کردن انرژی و سرعت ارائه خدمات است که در این راستا ۵۰۰ دستگاه تابلو هوشمند به‌منظور کنترل‌پذیر کردن مدیریت بار شبکه با هزینه‌ای افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی درباره ادامه اقدامات در حوزه اتوماسیون شبکه بیان کرد: با احداث ۲ کیلومتر شبکه و ۸ دستگاه کلید اتوماسیونی با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال قدرت مانور شبکه افزایش یافته است و در ادامه اصلاح و بهسازی ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی معابر با هزینه‌ای افزون بر ۷۵ میلیارد ریال اجرایی شد.

مهرداد دادخواه در ادامه به جمع‌بندی زیرساخت‌های اجرایی در این دهه مبارک پرداخت و افزود: ۲۴۳ کیلومتر شبکه احداث و بهینه‌سازی شده و ۱۴۰ دستگاه ترانسفورماتور زمینی و هوایی نیز احداث و در مدار قرار گرفته است.

وی درباره اینکه آیا اقدامات از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر سال جاری با پیش‌بینی‌ها و برنامه ‌ریزی‌ها هم راستا بوده، عنوان کرد: اکثر پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاده یا نزدیک به چشم‌اندازها هستیم که البته در این مسیر تنگناهایی وجود داشته، اما به لطف خدا در زمینه اتوماسیون و هوشمندسازی اقدامات ارزنده‌ای انجام و فیبر نوری عظیمی در سطح شهر اصفهان ایجاد شده و در حوزه تجهیزات هوشمندسازی و کنترل از راه دور نیز گام ‌های بلندی برداشته شده که تمامی این اقدامات در راستای بهبود هرچه بیشتر دو مولفه سایدی(saidi) و کاهش تلفات بوده که ماه به ماه و سال به سال کیفیت بهتری را به‌دست آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص مدیریت مصرف برق به‌عنوان رسالت ملی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ارتباط پروژه‌های دهه مبارک فجر با این مبحت مهم عنوان کرد: احداث ۱۳۲ کیلومتر شبکه توزیع برق و همچنین احداث و نصب ۲۹ دستگاه پست توزیع در سرفصل اصلاح و بازسازی شبکه در حوزه کاهش تلفات و مدیریت مصرف مستقیما ارتباط دارد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مطرح کرد: نصب ۸ دستگاه کلید اتوماسیونی نیز در این شاخص قرار می‌گیرد.

وی به میزان اثرگذاری پنل‌های خورشیدی در میزان تولید برق و پیشرفت و توسعه آن در شرکت پرداخت و گفت: شرکت‌های توزیع برق در حوزه تولید پنل‌های خورشیدی ماموریت دارند ۲۰۰ کیلووات با همراهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقطه اتصال به شبکه را ایجاد کند و برای بیش از این مقدار احداث پنل‌های خورشیدی با برق منطقه‌ای و واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با مشترکان بسته شده و در کنار مناطق صنعتی نیز از جمله منطقه صنعتی سگزی و در شرق اصفهان شهرک‌های خورشیدی و مزرعه‌های خورشیدی احداث شده است.

ایشان در بخش بعدی صحبت‌های خود از سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و ستادهای گوناگون خواست با ارائه تسهیلات به مشترکان در احداث و توسعه پنل‌های خورشیدی همراهی کنند.

دادخواه تاکید کرد: مدیریت مصرف برای مشترکان تنها مربوط به یک فصل و روز خاصی نیست، بلکه در تمام فصول به آن باید توجه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران خدمتگزار بتوانیم برق پایدار و خدماتی شایسته را عزتمندانه و امیدآفرین به مردم شریف اصفهان ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه