English

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد؛

افتتاح ۱۷۵ پروژه برق رسانی همزمان با هفته دولت در اصفهان

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان از افتتاح ۱۷۵ پروژه برق رسانی همزمان با هفته دولت در اصفهان خبر داد.

افتتاح ۱۷۵ پروژه برق رسانی همزمان با هفته دولت در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  علیرضا کشانی بیان داشت: همزمان با هفته دولت ۱۷۵ پروژه بزرگ برق رسانی، ایجاد روشنایی معابر و بازسازی شبکه‌های شهری و روستایی، کاهش خاموشی‌ها و کاهش تلفات با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان در اصفهان افتتاح می‌شود.

وی افزود: احداث ۲۴۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی برق رسانی به یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۶۶۸ مشتری را در ۱۶ هزار متر مربع میسر کرده و ظرفیت سازی برای رسیدگی به درخواست‌های جدید مردم، افزایش ضریب پایداری‌های شبکه برق را با احداث ۱۳۶۳۰ دستگاه ترانس زمینی و هوایی با ظرفیت ۳۳۷۶ مگاولت آمپر در محدوده شرکت توزیع برق اصفهان ایجاد کرده که ۳۰ دستگاه آن در هفته دولت آماده بهره برداری است.

افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکین با احداث بیش از 4 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکین با احداث بیش از 4 هزار کیلومتر کابل خودنگهداردر یکی دو سال اخیر گفت:۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها به ساختار کابل خودنگهدار تبدیل شده است و در این هفته بیش از ۴۵ کیلومتر شبکه خود نگهدار نیز افتتاح می‌شود که نه تنها در پایداری شبکه‌ها موثر است بلکه در متحد الشکل شدن تجهیزات و زیبایی مبلمان شهری نیز حائز اهمیت است.

این مقام مسئول به برخی از پروژه‌ها در هفته دولت اشاره کرد و افزود: اصلاح و بهینه‌سازی ساختار شبکه‌های فشارضعیف هوایی محله پردیس بهارستان، احداث ۱۵ دستگاه ترانس هوایی در راستای بهبود کیفیت برق تحویلی به مردم، بهینه سازی کابل‌های روغنی پایگاه هوایی شهید بابایی، تعویض ۱۵۰ اصله پایه فشار متوسط فرسوده جابجایی تاسیسات و بهینه سازی شبکه‌های برخی روستاها، نصب ۱۵ دستگاه سکسیونر به منظور مدیریت پیک بار تابستان و برق رسانی به مشاغل مکمل کشاورزی نظیر پرورش ماهی، گلخانه و دامداری و ... از جمله این پروژه‌ها است.

وی در خصوص شرکت توزیع برق اصفهان توضیح داد: این شرکت شامل پنج شهرستان با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع و یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک می باشد.

کشانی ادامه داد: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تعداد ۱۴ هزار پست و ترانس زمینی و هوایی و ۱۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، وظیفه خدمات رسانی به مشترکین خود را دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ هزار چراغ روشنایی معابر شهرها و روستاها در پنج شهرستان اصفهان تحت پوشش شرکت توزیع برق است، گفت: در سال گذشته حدود ۲۴۵ کیلومتر به شبکه توزیع برق اضافه شد و حدود ۵۳۰ کیلومتر از شبکه توزیع اصفهان بهینه سازی گردید.

اصفهان کم‌ترین تلفات برق را در کشور دارد

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت: در بحث تلفات شبکه برق اصفهان کمترین تلفات را در سطح کشور دارد.

کشانی با بیان اینکه امروز از پیک بار ۱۴۰۱ عبور کردیم،گفت: در سال 1400 در تابستان در سطح شهر و روستاها حداقل یک نوبت خاموشی داشتیم که دلیل آن ناترازی برق و فاصله ۱۳ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق بود.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته شرکت برق با صنایع گفت: تلاش شد مقداری از تولیدات صنایع به شب‌ها یا روزهای تعطیل منتقل شود و همچنین در بخش کشاورزی قرار بر این شد در ساعات پیک مصرف خود را کم کنند و در ساعات غیر پیک با هزینه برق رایگان کار خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه استفاده از پنل های خورشیدی به‌عنوان یک انرژی پاک دارای اهمیت است، بیان داشت: در این شیوه سرمایه‌گذاری شخص بدون درگیری نیروی کار و هزینه تولید و بدون نیاز به مواد اولیه و بازاریابی، می تواند منتفع گردد.

کشانی  با اشاره به پیاده سازی ۸۹ سامانه خورشیدی متصل به شبکه داخلی در سال ۹۲ گفت:شرکت توزیع برق اصفهان با ظرفیت ۴۴۶ کیلووات، برق رسانی به شبکه را بر عهده دارد و ۱۰۴ سامانه خورشیدی به ظرفیت ۱۷۲۲ کیلو وات، قرارداد خرید تضمینی متصل به شبکه عمومی هستند.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره باینکه هفته گذشته پیک گرما و نیاز مصرف ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاواتی سطح کشور را سپری کردیم، گفت: ۳۳  درصد مصرف برق شرکت مربوط به حوزه  مصرف خانگی، ۲۸.۶ درصد صنعتی، ۱۵ درصد کشاورزی و ۴.۵ درصد اداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه