English

ارسال ۱۳۰مقاله به هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران

دبیر برگزاری هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران از ارسال 130 مقاله از اساتید و محققان سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

 ارسال 130مقاله به هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، رضا قضاوی با اشاره به برگزاری  هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران در روزهای ۱۶  و ۱۷ اسفندماه در دانشگاه کاشان گفت: تاکنون ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه این  همایش ارسال شده و انتظار می‌رود تا ۳۰ دی ماه که آخرین مهلت ارسال مقالات است، تعداد مقالات به حدود ۲۰۰ مقاله برسد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه دستاوردهای به‌‎روز علمی و ایجاد پیوند بین محققان و مدیرانی که در عرصه‌‎های علمی و اجرایی فعالیت می‎‌کنند، ذکر کرد و گفت: این همایش معتبرترین و منظم‌ترین همایش در زمینه مدیریت منابع آب و خاک و مدیریت حوزه‌های آبخیزداری است که با حمایت انجمن آبخیزداری ایران و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به‌طور سالانه برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان از تمدید زمان ارسال مقالات به این همایش  تا 30 دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده  در این همایش مدیران اجرایی کشوری و استانی مرتبط با مدیریت حوزه‌های آبخیز مشارکت خواهند داشت.

قضاوی آبخیزداری و تخریب سرزمین، مدیریت جامع آبخیز، احیای طبیعت و قوانین و سیاست‌های حامی، جایگاه مشارکت ذی‌نفعان در ارتقای سلامت و پایداری آبخیز، آبخیزداری و مدیریت مخاطرات طبیعی (فرونشست زمین، سیل، گردوغبار، خشکسالی، بیابان‌زدایی، تخریب اراضی و...)، تبیین وضعیت و مکتب تفکری مطلوب آبخیزداری در بازیابی و احیای منابع آب و خاک، آبخیزداری و آبخوان‌داری در تعادل‌بخشی اجرای چرخه آب، آبخیزداری و آبخوان‌داری در حل چالش‌های اقتصادی- اجتماعی، آسیب‌شناسی و محدودیت ‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، نقش فناوری‌های نوین و دانش بومی در بازیابی و احیای منابع آب و خاک کشور واستفاده از گیاهان دارویی در احیای بیولوژیک حوزه‌های آبخیز را از محورهای این همایش عنوان کرد.

دبیر برگزاری هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی در روزهای 16و17 اسفندماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه