English

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

حدود ۹ هزار گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در کردستان ثبت شد

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، هشت هزار و ۸۹۳ فقره گزارش مردمی تخریب عرصه های طبیعی در سامانه ۱۵۰۴ این اداره کل ثبت شد که ۸۹ درصد این گزارش ها درست بود.

حدود ۹ هزار گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در کردستان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،پیمان فتاحی روز سه شنبه اظهار داشت: ۱۱ درصد از گزارشهای دریافتی، غیرمرتبط با حوزه فعالیت منابع طبیعی و آبخیزداری بود.

وی با بیان اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۴۴۳ مورد بود، افزود: در سال گذشته تمامی گزارش های دریافتی هفت هزار و ۷۱۳ فقره بود که ۸۱ درصد آن صحیح و ۱۹ درصد غیرمرتبط بود.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه منابع طبیعی موهبت الهی و سرمایه‌ای خدادادی است، تاکید کرد: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل حاضر نیست بلکه امانتی است از نسل های آینده در نزد ما که باید همچون گذشتگان در حفاظت، حراست و پاسداری از آن بیاندیشیم و بکوشیم.

فتاحی اضافه کرد: با افزایش آگاهی و حساسیت عموم مردم به نقش و اهـمیت منابع طبیعی ظرفیت های بی بدیلی برای جلب مشارکت مردم در حفاظت، اصلاح و احیای منابع طبیعی فراهم شده که مهمترین بخش آن همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده فرآیند توسعه منابع طبیعی است، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی است و مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی، ارزشمند و بی بدیل می تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.

رییس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه