English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدارس ارامنه اصفهان در زمره برترین‌ و قدیم‌ترین مراکز آموزشی استان اصفهان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مسیر عدالت توجه به مدارس ارامنه ویژه بوده و هست و سعی کرده‌ایم که مسائل و مشکلات این مدارس را حل کنیم چرا که خروجی‌های این مدارس نیز مطلوب بوده است.

مدارس ارامنه اصفهان در زمره برترین‌ و قدیم‌ترین مراکز آموزشی استان اصفهان هستند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدرضا ابراهیمی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران به مناسبت سال نو میلادی اظهار داشت: ما در میان ارامنه و سایر مردم هیچ تفاوتی قائل نیستیم و بسیار مأنوس هستیم که واژه زندگی مسالمت آمیز برای ما معنایی ندارند و میان ارامنه و مسلمان همه برادری و یگانگی وجود دارد .

وی بیان داشت: به نمایندگی بیش از یک میلیون دانش‌‌آموز و ۱۱۰ هزار معلم سال نوی میلادی را به شما تبریک عرض میکنم و آرزوی سالی با برکت توام با پیروزی و سلامتی را برای شما دارم.

این مقام مسئول افزود: اتفاقات بدی در سال گذشته در جهان شروع شده که امیدواریم در سال جاری ختم به خیر شود؛ یکی از مهمترین رسالات انبیا معلمی است و افتخار ما این است که همکاران پیامبران الهی هستیم و انسانهای بزرگواری که در تربیت مردم همت می‌کنند در مسیر انبیا و معلمان هستند.

ابراهیمی بیان داشت: هر جامعه‌ای قدرت دارد که آن از فکر و اندیشه نشان می گیرد و در آموزش و پرورش تلاش همه ما این است که علم و معرفت و شناخت و مهارت جایگاه ویژه ‌ای داشته باشد چون نیروهای نظامی قدرت ظاهری هستند و قدرت علم و اندیشه و خرد دارد و ما در سالی که در آن قرار داریم به دنبال ارتقای آموزش هستیم و کیفیت آموزشی برای ما بسیار اهمیت دارد و مهارت آموزی به ویژه مهارتهای زندگی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال گذشته قانون تاثیر مستقیم دروس نهایی در ورود به دانشگاه تصویب شد که باعث عدالت آموزشی می‌شود چرا که در گذشته افرادی که صرفا مهارت تست زنی داشتند می‌توانستند وارد دانشگاه شوند و در راستای عدالت این تغییرات رخ داد تا افرادی که دانش بیشتری دارند قرار است وارد شوند تا نقش‌های بیشتری را در جامعه ایفا کنند که یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش را این موضوع میدانیم.

وی بیان داشت: ما در میان ارامنه و سایر مردم هیچ تفاوتی قائل نیستیم و بسیار مأنوس هستیم که واژه زندگی مسالمت آمیز برای ما معنایی ندارند و میان ارامنه و مسلمان همه برادری و یگانگی وجود دارد اما در مسیر عدالت توجه به مدارس ارامنه ویژه بوده و هست و سعی کرده‌ایم که مسائل و مشکلات این مدارس را حل کنیم چرا که خروجی‌های این مدارس نیز مطلوب بوده است.

ابراهیمی افزود: هنرمندان، پزشکان، فرهنگیان و سایر اقشار فرهیخته‌ای از دل مدارس ارامنه خارج شده‌اند و اگر در تاریخ آموزش و پرورش استان اصفهان جست و جو کنیم مشاهده می‌کنیم که با سابقه ترین و کیفی ترین آموزش ‌ها در همین مدارس وجود داشته است و در اصفهان مدارس ارامنه وجود داشته که بیش از یکصدسال قدمت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: موضوع علم و تربیت باید توامان باشد چرا که معتقدیم اگر کسی علم داشته باشد باید تربیت هم بشود تا بتواند روح انسانیت در او شکوفا شود تا علم او برای جامعه مفید فایده واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه