English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

ارتقای سواد بیانگر شاخص توسعه‌یافتگی جوامع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: میزان سواد جامعه شاخص توسعه‌یافتگی است و ارتقای این شاخص در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است.

ارتقای سواد بیانگر شاخص توسعه‌یافتگی جوامع است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی کارشناسان مسئولان و کارشناسان سوادآموزی استان اصفهان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از اولین نهادهایی بود که امام راحل (ره) دستور تأسیس آن را داد و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشت چراکه جامعه‌ای اسلامی که اولین کلامش در خصوص علم‌آموزی است و قلم در آن مکتب ابزاری مقدس است، زیبنده نبود آمار باسوادی آن ۴۶ درصد باشد و بیش از نیمی از مردم بی‌سواد باشند.

وی ادامه داد: در دهه اول انقلاب اسلامی با اعلام عمومی بی‌سوادان برای آموزش و یادگیری مراجعه می‌کردند و فرایند جذب دشوار نبود و به‌مرورزمان و ارتقای سطح باسوادی جامعه شرایط تغییر کرد و امروزه پیداکردن افرادی که سواد ندارند دشوار است.

ابراهیمی عنوان کرد: روز نهم دی‌ماه به‌عنوان روز بصیرت برای انقلاب اسلامی روز ماندگاری بود؛ برای انتقال بصیرت باید به موضوع سواد توجه خاصی داشت؛ میزان سواد جامعه شاخصه توسعه‌یافتگی است و این شاخص در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سیزدهم دی‌ماه برای جهانیان روز سختی است چراکه سردار دل‌ها در این روز به شهادت می‌رسد و دل مردم ایران و آزاد مردان جهان را به درد می‌آورد و شهادت هم‌وطنانمان به‌خصوص دانش‌آموزان و معلم شهید در این روز بار دیگر تلخ‌کام ملت را کرد.

وی یادآور شد: امام راحل (ره) در موضوع سوادآموزی دو واژه مهم سواد و نهضت را استفاده کردند و این بیانگر این است که همگان باید پای‌کار بیایند و در آموزش سواد به عموم مردم همت کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: اطلس کار شده در حوزه سوادآموزی به سراسر استان ارسال و پیگیری لازم دراین‌خصوص انجام و حصول نتیجه گزارش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به دو رویداد مهم در روزهای پیشرو؛ متذکر شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی را در پیش داریم که هر در هر دوره نسبت به گذشته از اهمیت بیش‌تری برخوردار است و از افراد اثرگذار برای حضور پرشور در راهپیمایی و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید بهره برد.

وی اضافه کرد: باید برای مردم تبیین شود که هر فردی در موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کند به معنای ایفای نقش و سهیم بودن در تعیین آینده کشور است و همه افراد باید در آن نقش داشته باشند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: قرارگاه نهج‌البلاغه حرکت بسیاری خوبی بوده است که با محوریت معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد تا فرهنگ علوی را به‌عنوان یکی از عناصر شفابخش مشکلات فرهنگی در جامعه جاری کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه