English

رییس بازرسی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:

اولویت نخست بازرسی شرکت ملی گاز، مقابله و پیشگیری از فساد است

رییس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که پیشگیری و مقابله با فساد از اولویت‌های اصلی امور بازرسی این شرکت است.

اولویت نخست بازرسی شرکت ملی گاز، مقابله و پیشگیری از فساد است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حمیدرضا ملکی در نشست مدیران، معاونین و روسای ستادی و شهرستان های شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به این‌که مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌های اکیدی در این زمینه داشتند؛ ازجمله ابلاغ فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد در سال (1380) و سرفصل عدالت و مبارزه با فساد در بیانیه گام دوم انقلاب در سال (1397) از جمله این رهنمودها است.

وی ضمن تبیین و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، سر فصل عدالت و مبارزه با فساد در این بیانیه را مرجع اصلی رویکرد جدید امور بازرسی معرفی و مهم‌ترین بخش آن را ضرورت تربیت نیروی مؤمن، کاردان و انقلابی و همچنین اصلاح ساختارهای فسادزا در سازمان عنوان کرد.

ملکی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شرکت ملّی گاز شناسایی زمینه‌های فسادزا، اصلاح و مبارزه با فساد است و مدیران شرکت‌های تابعه می‌بایست در این راستا تلاش خود را دوچندان کنند تا زمینه‌های بروز فساد در نظام اداری به‌طور کامل برطرف شود، چرا که شرکت‌های گاز استانی ویترین شرکت ملّی گاز و نقطه ارتباط مستقیم با مردم هستند.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه و پیشگیری با فساد باعث افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام اداری می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و امور بازرسی برای اثر‌بخشی خدمتگزاری و پاسخگویی کارکنان دولت، برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است.

 ملکی با بیان اینکه اجرای وظایف بازرسی بدون همکاری شرکت‌های تابعه میسر نیست، گفت: حسابرسی و رسیدگی به فرآیندها، ارتقا سلامت اداری، مبارزه و پیشگیری از فساد بصورت داخل سازمانی، قبل از ورود سایر دستگاههای نظارتی بیرونی، از وظایف امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات است و در این راستا نیز فرآیندها و امور اجرایی تعریف شده، نقاط ضعف و گلوگاه‌های فساد شناسایی می شود و با توجه به اینکه افزایش رضایتمندی آحاد مختلف مردم با عملکرد خوب مسئولان محقق می‌شود، افزود: عملکرد خوب مسئولان از طریق پاسخگویی، گزارش‌دهی، آموزش و تبیین شاخص‌های بازرسی، باعث می‌شود که اعتماد مردم در زمینه‌های مختلف به دولت ارتقاء یابد و این موضوع مهم در دستور کار مجموعه شرکت ملّی گاز ایران قرار دارد.

همچنین مدیر‌عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه وجود سیستم‌های نظارتی منسجم و مدون برای تداوم فعالیت هر سازمانی ضرورت دارد، گفت: قانون‌مداری، نظارت بیشتر و... باعث افزایش سلامت اداری و کارآمدی ادارات و سازمان ها خواهد شد.

 ابوالقاسم عسکری با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت به 114 شهر و بیش از 1500 روستا و مکان مزرعه گازرسانی می کند افزود: شرکت گاز استان اصفهان رتبه اول گازرسانی به صنایع با گازرسانی به بیش از 18 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی نقش موثری در تحقق شعار سال و رشد تولید دارد.

وی گفت: در حاضر بیش از 2 میلیون و 400 هزار واحد مصرف کننده از نعمت گاز طبیعی در سطح استان اصفهان بهره مند و این شرکت به بیش از 67 شهرک صنعتی و 157 جایگاه سوخت CNG نیز گازرسانی نموده است.

این مقام مسئول همچنین به رایگان شدن تعرفه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اشاره نمود که در سال گذشته بیش از 98 هزار مددجوی تحت حمایت در صورت رعایت الگوی مصرف تعرفه گازبهای آنان رایگان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان به بهینه سازی بیش از 14 هزار واحد موتورخانه در سطح استان اشاره نمود و اظهار داشت: این شرکت رتبه اول بهینه سازی موتورخانه ها در بین 31 شرکت گاز استانی کسب نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه