English

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

تحقق مرز ۱۰۰ درصدی باسوادی از برکات انقلاب اسلامی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: امروزه باسوادی به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است و این اتفاق، مرهون خدمات انقلاب اسلامی و خیران بوده است.

 تحقق مرز ۱۰۰ درصدی باسوادی از برکات انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدرضا ابراهیمی در آیین افتتاحیه ۱۶ پروژه آموزشی و پرورش شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: مدرسه مقدمه تکامل انسان‌ها است، چرا که هرگاه مدرسه‌ای ساخته شود آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و استعدادهای نهفته آشکار می‌شود.

وی افزود: مدرسه مقدمه تکامل انسان‌ها است، چرا که هرگاه مدرسه‌ای ساخته شود آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و استعدادهای نهفته آشکار می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: مدرسه مکان مقدسی است و خداوند افراد خاصی را برای مدرسه‌سازی انتخاب می‌کند و این موهبتی از سوی خداوند برای کسانی است که به صورت مادی و معنوی در ساخت آن مشارکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان مدرسه‌سازی را از اولویت‌های جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مسیر حرکت انبیا است و انبیا همواره آگاهی‌بخش بوده‌اند و در برابر طاغوتی قرار داشته‌اند که به‌دنبال گرفتن آگاهی افراد و نگه‌داشتن آنان در جهل بود.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، مدرسه‌سازی و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه و گسترده‌ای نداشت و حدود ۴۸ درصد مردم سواد داشتند که همین میزان نیز در شهرهای بزرگ متمرکز بودند و در روستاها این میزان بسیار کم بود؛ اما امروزه این عدد به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است و این اتفاق، مرهون خدمات انقلاب اسلامی و خیران بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در نظر دارد تا شعار ایران قوی را در عمل به جامعه جهانی نشان دهد و به همین دلیل، به امر مدرسه‌سازی اهتمام ویژه‌ای داشته است و در مقایسه با دولت‌های قبل، تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گرفته است که در  راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه