English

استاندار اصفهان:

دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو پیامی صادر کرد.

دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،متن پیام استاندار اصفهان به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو به شرح زیر می باشد:

«برداشت و توقّع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می‌کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است؛ متدیّن است».

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

۱۶آذر، سالروز شهادت سه شهید دانشجوی مسلمان و مبارز میهن اسلامی به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

واقعه ای مهم، تأثیرگذارو ماندگار در تاریخ ضد امپریالیستی این سرزمین که نشان داد جامعه مقیّد، آگاه و متعهد دانشگاهی کشور، در کنار مجاهدت های عالمانه و افتخار آفرینی در راه کسب علم و تولید دانش، همواره در عرصه صیانت از منافع ملی و دفاع از عزت و اقتدار نظام اسلامی نیز، حضوری مؤثر و تعیین کننده داشته و دارد.

بدون تردید دانشگاه و دانشجو دو عنصر حیاتی، تأثیرگذار و در زمره مهم ترین سرمایه های جامعه به شمار می آیند که بسیاری از پیشرفت های جامعه از پویایی و جسارت این قشر پیشرو نشأت می گیرد.

دانشجو و ساحت علم و معرفت در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از جایگاهی ممتاز و منزلتی والا برخوردار است و پیوسته در برنامه ریزی ها، تصمیم‌گیری ها و اسناد بالادستی، توجه ویژه ای به ارتقاء رتبه علمی کشور و افزایش سرانه تولید علم و فناوری با پرچمداری دانشجویان و نیروهای مجرب و تربیت یافته دانشگاهی و مراکز آموزش عالی به عنوان یک رویکرد راهبردی شده است.

دانشجو و دانشگاه با توجه به ماهیت و کارکردهای ویژه فرهنگی و اجتماعی آن و برجستگی، اثربخشی و قداست ساحت علم و اندیشه با رویکرد ساختار سازی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که با درایت بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و دوراندیشی داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بحمدالله، شاهد اتفاقات سازنده و دستاوردهای چشمگیر و بدیع در حوزه های متعدد اندیشه، فناوری، درمان و سلامت، صنعت و معدن، خدمات و … با رویکرد توسعه و تقویت ظرفیت های مختلف در ابعاد ملی و بین المللی می باشیم.

ضمن تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های خالصانه و مؤثر دانشمندان و مجاهدان عرصه مقدس علم و پژوهش کشور و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این حوزه، فرارسیدن «روزدانشجو» را به همه تلاشگران متعهد و پویای ساحت علم و پژوهش خصوصاً رکن بنیادین این حوزه، دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان اصفهان تبریک وتهنیت عرض نموده و توفیقات روزافزون همه فرهیختگان را در راه تعالی علم و اعتلای ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

سیدرضا مرتضوی

استاندار اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه