English

رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

سالمندان و کودکان بیشترین عابران پیاده جان باخته طی۷ ماهه گذشته در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به جان باختن 69 عابر پیاده درمعابر شهری طی 7 ماهه سال جاری، سالمندان و کودکان را بیشترین عابران پیاده جان باخته در معابر شهری طی این مدت عنوان کرد.

سالمندان و کودکان بیشترین عابران پیاده جان باخته  طی7 ماهه گذشته در اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سرهنگ علی اصغر زارع بیان داشت: در 7 ماهه سال جاری 69 نفر عابر پیاده در معابر شهری استان براثر حوادث ترافیکی جان باختند که 20 نفر آنان زن و 49 نفر مرد بودند.

وی بیشترین عابران جان باخته در معابر شهری را سالمندان و کودکان عنوان کرد و گفت: از مجموع کل عابران جان باخته در معابر شهری استان 39 نفر 65 سال به بالا و 8 نفر 2 تا 15 سال بودند که در این خصوص به خانواده ها توصیه می کنیم بیشتر از همیشه مراقب این دو قشر باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با 29 نفر، شهرستان خمینی شهر 8، شهرستان نجف آباد با 6 نفر، شهرستان کاشان با 6 نفر، شهرستان شاهین شهر و میمه با 5 نفر و شهرستان لنجان با 4 نفر بیشترین عابران جان باخته در حوادث ترافیکی 7 ماهه سال جاری را داشتند.

این مقام انتظامی بیشترین روز جان باختن عابران پیاده را چهارشنبه و بیشترین ساعات را 18 تا 20 عنوان کرد و اظهار داشت: 90درصد این عابران در راه های اصلی و 10 درصد در بزرگراه جان باخته بودند.

سرهنگ زارع با اشاره به سهم تقصیر رانندگان خودروهای عبوری در جان باختن 68نفر از عابران پیاده گفت: عدم توجه به جلو از سوی رانندگان علت وقوع این حوادث بود که این موضوع تلنگر و هشداری جدی به رانندگانی است که در هنگام رانندگی تمام حواس خود را به جلو معطوف نمی کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان صحبت کردن، پیامک زدن و تماشای صفحات مجازی گوشی تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت بالا، تعویض موج رادیو و آهنگ دستگاه پخش، صحبت کردن با سرنشینان، نگاه کردن به اطراف و رانندگی با حالت عصبانیت و پرخاشگری را از جمله دلایل عدم توجه به جلوی رانندگان عنوان و تصریح کرد: رانندگان بایستی بدانند در همان لحظه که نگاه خود را از جلو برمی دارند عابری ممکن است از مقابل خودروی آنها که با سرعت بالا در حرکت است رد شود و همین عدم توجه و دقت به جلوی آنها یک عمر پشیمانی ببار بیاورد.

زارع با بیان اینکه تنها یک نفر از عابران پیاده جان باخته به علت سهل انگاری وعبورناگهانی از بزرگراه مقصر تشخیص داده شد گفت: شهروندان نیز باید این نکته را مد نظر داشته باشند که عبور آنان از بزرگراه برابر قانون ممنوع است و بایستی حتماً از پل های عابر پیاده برای رد شدن از بزرگراه استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه