English

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبرداد؛

وقوع ۲۲۰ فقره تصادف درروز بارانی اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از وقوع 220 فقره تصادف جرحی وخسارتی در راه های شهری استان طی 24 ساعت روز گذشته به علت بارش باران و لغزندگی معابر خبر داد.

وقوع 220 فقره تصادف درروز بارانی اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سرهنگ علی اصغر زارع بیان داشت: طی 24 ساعت گذشته به علت بارش باران و لغزندگی معابر 220 فقره تصادف جرحی و خسارتی در سطح استان رخ داد که این رقم نسبت به روز قبل 30 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه 80 مورد از تصادفات روز گذشته جرحی بودند که منجر به مجروح شدن 98 نفر شد گفت: شهر اصفهان با 49 فقره و 62 نفر مجروح، کاشان با 9 فقره و 10 نفر مجروح و نجف آباد با 7 فقره و 8 نفر مجروح بیشترین تعداد تصادفات جرحی و مجروحان را به خود را داشتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت بیشتر تصادفات رخ داده طی 24 ساعت گذشته را عدم توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام کرد و اظهار داشت: لازم می دانم تا از تمامی ماموران و کارشناسان پلیس راهور در تمامی نقاط استان که با توجه به شرایط جوی نامساعد و در زیر بارش شدید باران در زیر گل و لای فرو رفته و با وجود مشکلات فراوان اما با احساس مسئولیت پذیری بالای خود به شهروندان ارائه خدمت کردند تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه رانندگی در شرایط بارندگی و برفی با رانندگی در شرایط عادی متفاوت است و رانندگان بایستی در این هنگام بارش باران و برف و زمان مه آلودگی با سرعت مطمئنه و با احتیاط بیشتری به رانندگی بپردازند گفت: رانندگان باید این واقعیت را بپذیرند که با یک نوع شیوه رانندگی و تجهیزات معمول، نمی توان در همه شرایط آب و هوایی رانندگی کرد و بنابراین توجه به آداب مربوط به هر نوع شرایط آب و هوایی هنگام رانندگی، برای تامین ایمنی خودرو دیگران، اجتناب ناپذیر است.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: رانندگان بایستی هنگام رانندگی در هوای مه آلود و بارانی ، از نور پایین چراغ های جلو استفاده کرده و در صورت محدود شدن میدان دید، از چراغ مه شکن و چراغ های خطر عقب استفاده کنند تا رانندگان بهتر بتوانند خودرو را ببینند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به رانندگان توصیه می کنیم هنگام رانندگی در بارش باران، چنانچه عقب خودرو دچار لغزش شد، برای جلوگیری از بروز حادثه به هیچ عنوان ترمز نکنند و فرمان را درجهت حرکت خودرو بچرخانند. همچنین، پا را از روی پدال گاز برداشته و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامد از تغییر دنده به دنده سنگین تر خودداری کنند چون این اقدام، مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل و وسایل نقلیه دیگر می شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: هنگام رانندگی در بارش باران، رانندگان بایستی خودرو را در حالت دنده نگه داشته و از خلاص کردن آن پرهیز کنند زیرا این امر به کاهش سرعت کمک می کند و حداکثر کنترل را به راننده می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه