English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

برداشت غیر مجاز از حساب با خرید شارژ ۱۰ هزار تومانی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با ترفند فروش شارژهای 10 هزار تومانی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان می کرد.

برداشت غیر مجاز از حساب با خرید شارژ 10 هزار تومانی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 220 میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد شاکی جهت خرید شارژ تلفن همراه مشغول جستجو در فضای مجازی بوده که با یک آگهی مواجه شده که مدعی بوده شارژ را با تخفیف ویژه عرضه می کند و شاکی نیز بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن معرفی شده کرده و پس از درج اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و پس از مدتی تمام موجودی حساب وی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به لینک دانلود اپلیکیشن از کاربران کلاهبرداری می کند.

این مقام انتظامی گفت: در نهایت با اقدامات تخصصی و فنی، کارشناسان موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند و پس از تشکیل پرونده متهم جهت انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای انجام یک خرید اینترنتی امن چک کردن آدرس دقیق در قسمت نوار آدرس امری ضروری است، همچنین استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ درگاه بانکی و... نیز توصیه می شود، حتی الامکان در هنگام عملیات پرداخت اینترنتی، یکبار رمز خود را در ثانیه‌های پایانی باقیمانده از اعتبار آن وارد نمایید تا با این کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب تا گرفتار فیشینگ نشوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه