English

رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبرداد؛

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیزات پایگاه های امداد و نجات اصفهان

رئیس سازمان امداد و نجات کشور ازاختصاص 60 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیزات پایگاه های امداد و نجات در اصفهان خبرداد.

اختصاص 60 میلیارد تومان برای  ساخت و تجهیزات پایگاه های امداد و نجات اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بابک محمودی در بازدید از پایگاه امداد و نجات شهدای امدادگر کاشان گفت:امسال برای ساخت و تجهیزات پایگاه های امداد و نجات استان اصفهان60 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 وی  با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 600 پایگاه امداد و نجات در سطح کشور وجود دارد از نیاز500 پایگاه دیگر خبر داد  واظهار داشت برای ساخت و تجهیزات هر پایگاه نزدیک به 10 میلیارد تومان نیاز است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با قدردانی از همیاری خیران، اقدام آنها در ساخت پایگاه‌های امداد و نجات را باقیات و الصالحات دانست و گفت: خیران در سال جاری با تقبل ساخت 35 پایگاه امداد و نجات به اندازه 30 سال گذشته به یاری هلال احمر شتافتند که این مهم اقدام جهشی مناسبی بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پایگاه امداد و نجات، سوانح تمامی جاده‌های درجه یک و 2 را بخوبی پوشش می‌دهند. 

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از افزایش یک هزار دستگاه خودرو امداد تا پایان سال به پایگاه های امداد و نجات خبر داد و گفت: البته این خودروها برای جاده‌های اصلی و مناطق حادثه‌خیز کافی است اما از نظر ساخت پایگاه تا 2 تا سه سال آینده با تامین اعتبار باید ساخته شوند که این مهم، توجه خیران را می‌طلبد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور  گفت:امسال برای ساخت و تجهیزات پایگاه های امداد و نجات استان اصفهان60 میلیارد تومان اختصاص داده شده است

بابک محمودی طی سفری که کاشان داشتند افزود: 30 دستگاه خودرو امداد و نجات نیز برای استان اصفهان با اعتبار بیش از 90 میلیارد تومان با تجهیزات خودروها اختصاص یافته و نیروی انسانی هم از سطح استان اصفهان برای این پایگاه‌ها جذب خواهد شد.

محمودی گفت: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان به لحاظ عدد نسبی، در رتبه اول کشور قراردارد که با افتتاح 12 پایگاه که اکنون در دست ساخت و پوشش مناسبی را بر اساس استاندارد هر 50 کیلومتر یک پایگاه در سطح جاده‌های اصلی کشور خواهد داشت. 

وی یادآور شد: استان اصفهان به دلیل موقعیت خاص و ویژه، واقع شدن آن در مرکز کشور از شاهراه‌های بزرگ کشور به سمت جنوب، شمال، شرق و غرب محسوب می‌شود و جاده‌های آن در تمام فصول کشور پرحجم است و به این دلیل به لحاظ درصد سوانح در رتبه نخست کشور قرار دارد. 

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با اعتبار مناسبی که دولت برای پشتیبانی امداد و نجات در نظر گرفته از جمله" خودرو و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی مورد نیاز تمامی پایگاه‌ها تامین و تا پایان سال تمامی جاده‌های استان اصفهان به طور کامل در پوشش امداد و نجات جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی قرار خواهند گرفت که امیدواریم با رعایت نکاتی ایمنی مردم و کاهش تصادفات این تجهیزات بکار نیایند و از آنها حداقل استفاده بشود. 

به گفته وی شارژ ذخیره استراتژیک انبارهای جمعیت هلال احمر استان اصفهان را یاد آور شد و گفت: این مهم یک اقدام اساسی است چرا که این انبارها در مرکز کشور قرار دارد و یکی از انبارهای مهم و حساس کشور برای نگهداری اقلام محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه