English

رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با موج:

۷۲ ساعت پر حادثه با بیش از ۱۴۰۰ ماموریت امداد رسانی کشوری داشتیم

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در 72 ساعت گذشته امدادگران سازمان امداد و نجات 1434 ماموریت امدادی داشتند که این رقم هفته پرحادثه ای را رقم زد.

72 ساعت پر حادثه با بیش از  1400 ماموریت امداد رسانی کشوری داشتیم

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، در رابطه با گزارش عملکرد عملیات های سازمان امداد و نجات کشور در ٧٢ ساعت گذشته گفت: متاسفانه هفته گذشته، به ویژه 72 ساعت پایان هفته برای همکاران ما در سازمان امداد و نجات، هفته و  روزهای پرحادثه ای بود. چرا که مضاف بر امداد رسانی وسیع در حادثه سیل و آبگرفتگی استان های جنوب شرقی کشور ، آمار سوانح و تصادفات هم بر خلاف هفته گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه به آمار ماموریت های انجام شده توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اشاره کرد گفت: در 72 و ساعت گذشته در مجموع 562 ماموریت در حوزه های مختلف در سراسر کشور توسط بچه های امداد و نجات انجام و به ما گزارش شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور یاد آور شد: در بطن ماموریت های انجام شده 1434 مصدوم و مجروح توسط امدادگران سازمان امداد و نجات امداد رسانی شدند که اکثر این افراد در محل مداوا شده اما تعداد 325 نفر با صلاحدید پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند و 696 نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی در ادامه ادامه اظهار داشت: همچنین در 72 ساعت گذشته تعداد 452 نفر در سراسر کشور توسط امدادگران یگان های امدادی هلال احمر از شرایط سختی که گرفتار آن شده بودند، نجات یافتند.  

سلیمی در خاتمه در خصوص عملیات رهاسازی مصدومان و حادثه دیدگان گفت : از میان افراد گرفتار در حوادث 84 مورد رها سازی داشتیم که 50 مصدوم سوانح ترافیکی و تصادفات جاده ای را شامل می شد و 34 مصدوم دیگر مربوط به حوادث متفرقه بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات در خاتمه هموطنان درگیر حوادث را به حفظ خونسردی و شکیبایی دعوت کرد و گفت: با اینکه بارها گفته شده اما باز تکرار می کنیم که عمل به قانون و عمل به توصیه های ایمنی مانع بزرگی بر سر راه بسیاری از حوادث است. لذا بسیاری از اتفاقات و حوادثی که متاسفانه گاهی فاجعه آفرین می شوند بخاطر عمل نکردن به فرامین قانونی و توصیه های ایمنی است.

وی در خاتمه یادآور شد: همچنین به هموطنانی که به هر دلیل درگیر حوادث می شوند، توصیه می کنیم که در وهله اول خویشتنداری خود را حفظ کنند و در وهله دوم با رسیدن ماموران امداد و نجات، یا ماموران پلیس و اورژانس و... نهایت همکاری را با آنان داشته باشند که انشالله درکوتاه ترین زمان ممکن تبعات حوادث رفع رجوع شود و آنها زودتر به آرامش و امنیت برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه