English

به مناسبت هفته ملی کودک؛

بیش از ۳۶ هزار کودک در کاشان و آران‌وبیدگل تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۶ هزار کودک در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند.

بیش از ۳۶ هزار کودک در کاشان  و آران‌وبیدگل تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری ۱۵ تا ۲۱ مهرماه به‌عنوان هفته ملی کودک گفت: مراقبت‌های بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۱۴۸۲۱ کودک در سنین کمتر از یک سال و ۲۱۳۲۳ کودک در سنین یک تا ۵ سال در گروه‌های سنی مختلف در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با اشاره به شعار هفته ملی کودک  به‌عنوان " کودکی بهتر، زندگی بهتر" اظهار کرد:  هدف از انجام مراقبت‌های بهداشتی برای کودکان به‌عنوان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان مملکت، افزایش سطح سلامتی و کاهش بار بیماری در کودکان و در نهایت کاهش مرگ‌ومیر آن‌هاست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ۳۷۶۵۲ کودک کمتر از ۵ سال در رده‌های سنی مختلف از ۳ تا ۵ روزگی تا ۵ سالگی تحت‌پوشش خدمات رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

وی با بیان اینکه غربالگری تکامل کودکان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی، یکی دیگر از خدمات اساسی و مهم در راستای پیشگیری و شناسایی زودرس مشکلات تکاملی است، تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۰۹۸۲ کودک از نظر تکامل ارزیابی شده و ۲۷۰ نفر نیازمند ارجاع جهت بررسی‌های تخصصی شناسایی شده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزش عملی احیای پایه در سطح ادارات شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل و آموزش مربیان مهدکودک‌ها، توانمندسازی پرسنل شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و... را از جمله اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در راستای حفظ و بقای کودکان  برشمرد.

گفتنی است ک  ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ مصادف با ۸ اکتبر ۲۰۲۳ روز جهانی کودک و از ۲۱-۱۵ مهرماه هفته ملی کودک در ایران است که روز شمار این هفته  به شرح ذیل است:

۱۵ مهر؛ کودک، صلح، امنیت، محیط‌زیست

۱۶ مهر؛ کودک، زندگی، سلامت، رشد

۱۷ مهر؛ کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی

۱۸ مهر؛ کودک، خانواده، هویت، عدم‌تبعیض

۱۹ مهر؛ کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت

۲0 مهر؛ کودک، گذشته، حال، آینده

21 مهر؛ کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه