English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۹۵۰ نفر سالانه در منطقه کاشان به علت بیماری قلبی فوت می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سالانه بیش از 950 نفر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کنند.

 950 نفر  سالانه در منطقه کاشان به علت بیماری قلبی فوت می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری، به مناسبت هفتم مهرماه روز جهانی قلب گفت: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور است وسالانه تقریبا بیش از 20 میلیون نفر در سراسر دنیا جان خود را به خاطر این بیماری از دست می دهند.

وی، با اشار ه به اینکه بیماری قلبی عروقی، 31 درصد کل مر گ ها و نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر را تشکیل می دهد، تصریح کرد: اکثریت این مرگ ها ناشی از بیماری عروقی قلب است که به شکل حملات قلبی و سکته های مغزی تظاهر می کنند.

دلاوری یادآور شد: عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی می باشد که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قند خون بالا و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی تظاهر می کنند.

وی، با بیان ارائه خدمت خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی برای 44319 نفر از جمعیت بالای 30 سال تحت پوشش دانشگاه در پنج ماهه اول سال جاری، از رشد 100 درصدی ارائه این خدمت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

دلاوری، با ابراز خرسندی از افزایش دو برابری ارائه خدمت خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی در حوزه تحت پوشش دانشگاه اظهار داشت: افزایش پوشش خطرسنجی و پیگیری و مراقبت افراد در معرض خطر، عامل بسیار مهم در کاهش مرگ و میر زودرس و دستیابی به اهداف سند پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در حوزه معاونت بهداشت است.

وی گفت: از تعداد 44319 نفر خطرسنجی شده در پنج ماهه اول سال جاری، 5517 نفر بدون عامل خطر، 34350 نفر سطح خطر کمتر از 10 درصد، 1948 نفر خطر 10 تا 20 درصد، 325 نفر خطر 20 تا 30 درصد و 2179 نفر خطر بالای 30 درصد داشته و یا مبتلا به بیماری های قلبی بودند که بر این اساس جهت کاهش سطح خطر بیماری های قلبی عروقی مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفتند.

معاون بهداشت دانشگاه، همچنین از شناسائی و مراقبت  1093 بیمار مشکوک به دیابت، 1033 بیمار مشکوک به فشارخون بالا و 7271 بیمار مشکوک به اختلال لیپید جدید از افراد خطرسنجی شده در سال جاری خبر داد.

دلاوری افزود: در خطرسنجی بیماری قلبی عروقی ارزیابی فشارخون بالا، دیابت و اختلال چربی انجام می‌شود و از همه همشهریان بالای ۳۰ سال خواست جهت دریافت این خدمت به صورت رایگان به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ امسال روز جهانی قلب در راستای استفاده از راه هایی برای شناخت قلب و حفاظت از آن برگزار می شود  و "شناخت عوامل خطر بیماری قلبی عروقی، مراقبت بهتر و قلب سالمتر" به عنوان شعار ملی نامگذاری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه