English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبرداد؛

انجام ۷۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انجام حدود هفتاد هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خبرداد.

انجام 70 هزار  بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری چهارم مهرماه به عنوان روز جهانی بهداشت محیط گفت: 69121  بازرسی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

وی به تشدید نظارت های بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بازرسی بهداشت محیطی درساعات غیر اداری و ایام تعطیل اشاره کرد و تحت پوشش قرار دادن 9521 واحد صنفی، صدور 5577 مورد اخطاریه بهداشتی به مراکز متخلف و معرفی 110 پرونده به مراجع قضایی و پلمپ و تعطیلی 133 مرکز متخلف بهداشتی را از اهم اقدامات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط در این مدت برشمرد.

دلاوری با اشاره به رسیدگی به 1286 شکایت رسیده به سامانه 190 اظهار داشت: بیشترین ثبت شکایت به ترتیب مربوط به نانوایی، سلف سرویس و رستوران، اغذیه فروشی، فست فودی، مدارس و اماکن مسکونی می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، صدور گواهی نامه ایمنی آب برای سامانه تامین آب آشامیدنی شهرهای کاشان، آران و بیدگل و برزک، روستای ویدوج و مجتمع روستایی جوشقان استرک را از دیگر اقدمات واحد بهداشت محیط عنوان کرد.

وی یادآور شد: 44818 مورد کلرسنجی، 1925 مورد نمونه برداری میکروبی، 132 مورد نمونه برداری شیمیایی و 79 مورد نمونه برداری فلزات سنگین از شبکه های آب اشامیدنی شهری و روستایی در سال جاری انجام شده است.

 دلاوری، با اشاره به ساماندهی وضعیت جمع آوری پسماند عفونی واحدهای تحت پوشش دانشگاه، از ارتقا 80 درصدی شاخص مراکز درمانی دارای عملیات بی خطرسازی پسماند عفونی خبر داد.

وی با اشاره به کنترل کیفی آب استخرهای شنا گفت: انجام 179 بازدید از هشت استخر فعال، 716 کلرسنجی، کدورت و PH از آب استخر، 2138 مورد نمونه برداری میکروبی و هتروتروف از آب، 114 مورد نمونه برداری میکروبی آب از لحاظ استافیلوکوک و سودوموناس آئروژینوز را از دیگر اقدامات واحد بهداشت محیط دانشگاه در این مدت بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه برنامه ملی شهر و روستای بدون دخانیات با تمرکز بر حذف پایدار عرضه قلیان در شهر نوش آباد و روستای قاسم آباد در حال اجرا است، تصریح کرد: پایش برنامه شهر و روستای بدون دخانیات توسط رئیس واحدکنترل دخانیات وزارت بهداشت انجام می گیرد.

وی، با اشاره به اینکه در سال جاری 120 اخطاریه برای واحدهای صنفی متخلف عرضه کننده قلیان صادر شد، یادآور شد: شش پرونده به مراجع قضایی ارسال و 13 واحد صنفی متخلف تعطیل شد.

دلاوری، انجام پایش مستمر  کیفیت هوا با استفاده از دستگاه نمونه برداری ذرات معلق هوای محیط در این معاونت، صدور 22 پروانه بهداشتی برای خودروهای حمل آب و مواد غذایی، صدور 14065 کارت معاینه پزشکی برای متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور صلاحیت بهداشتی 1410 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و.... را از دیگر اقدامات واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط با عنوان"آمادگی برای محافظت از سلامت مردم، در هر مکان و در هر روز" نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه