English

رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت اعلام کرد؛

ثبت۱۶۷ مورد عقرب زدگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال گذشته

رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت گفت: در سال1401 تعداد167مورد عقرب زدگی و تعداد 12مورد مارگزیدگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان ثبت شده است.

ثبت167 مورد عقرب زدگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جواد رجبی در کمیته بررسی موارد عقرب زدگی و مارگزیدگی  بر اهمیت توجه و رسیدگی به موضوع عقرب زدگی و مارگزیدگی  تاکید و خلاصه ای از وضعیت آمار موارد عقرب زدگی و مارگزیدگی در ایران و دانشگاه  علوم پزشکی کاشان را بیان کرد.

وی در ادامه نسبت به رعایت نکات لازم در پیشگیری از گزش توسط عقرب و مار تاکید کرد و افزود شهرورندان گرامی در صورت گزارش توسط عقرب و مار با تماس با اورژانس115  تماس بگیرند یا فوراً در شهرستان کاشان به بیمارستان شهید بهشتی و در شهرستان آران وبیدگل به بیمارستان سیدالشهداء مراجعه نمایند.

این مقام مسئول گفت: لازم به ذکر است که کودکان و سالمندان در خطر بیشتری نسبت به سایر گروهها می باشند و درصورت گزارش  و عدم مراجعه فوری می تواند عواقب وخیمی را برای ایشان به دنبال داشته باشد.

 رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت بیان کرد: در سال1401 تعداد167مورد عقرب زدگی و تعداد 12مورد مارگزیدگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان ثبت شده است که تمام موارد درمان شده اند.

رجبی گفت: همچنین در سال 1402 تاکنون132مورد عقرب زدگی و13مورد مارگزیدگی ثبت شده است که متاًسفانه یک مورد از موارد عقرب زدگی علی رغم انجام درمانهای تخصصی و تزریق پادزهر فوت نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه