English

هشدار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به افزایش آمار مبتلایان مشکوک به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به افزایش آمار مبتلایان مشکوک به کرونا هشدار داد و از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به افزایش آمار مبتلایان مشکوک به کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس آزادی، در خصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در طی هفته اخیر گفت: همه ساله در زمانی که هوا روبه سردی می‌رود ویروس عامل بیماری کرونا و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. امسال نیز رفته رفته با توجه به افزایش سفرهای اواخر تابستان و بازگشایی مدارس و دانشگاهها مبتلایان به کرونا و آنفلوانزا در سطح کشور افزایش می یابد.

وی افزود: در بین بیماری‌های تنفسی شایع در جامعه بیشترین موارد مربوط به آنفلوانزاست. ابتلا به کووید۱۹ هنوز وجود دارد. احتمال همراهی کووید و آنفلوانزا هم وجود داردکه در این صورت فرد مبتلا علائم شدیدتری را تجربه می‌کند. 

آزادی، درباره علائم افتراقی و تفاوت علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا بیان کرد: کرونا ویروس می تواند علایمی مانند آنفلوانزا و یا سرماخوردگی ساده ایجاد کند، ولی واقعیت این است که تفاوت هایی باهم دارند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: آبریزش بینی، درگیری سینوس‌ها و عطسه بیشتر در سرماخوردگی و آنفلوانزا دیده می‌شود، ولی در کروناویروس کمتر شایع است، معمولا انفلوانزا سیر سریعی داشته و ناگهانی شروع می‌شود ولی سیر کرونا تدریجی و در  طی چند روز آغاز می‌شود. به عبارت دیگر معمولا با سرفه های خشک شروع شده و بعد پیشرفت کرده و با تب همرا می‌شود، کرونا ویروس معمولا خود را در عرض یک هفته و بین ۲ تا ۵ روز به صورت کامل نشان می دهد، یعنی زمان رسیدن کرونا به مرحله حاد طولانی‌تر است، ولی در آنفلوانزا معمولا طی ۴۸ ساعت همه علایم مشخص می‌شود.

آزادی، رعایت اصول بهداشتی، زدن ماسک، شست و شوی دست‌ها و ماندن در خانه هنگام بیماری و مراجعه به پزشک در صورت شدت علائم مراجعه به پزشک را بهترین اقدام در صورت مواجه شدن با علائم آنفلوانزا و شبه آنفلوانزا عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه