English

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان:

بیش از ۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: در پی آماده‌باش کارکنان یگان حفاظت اراضی استان در تعطیلات ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه جاری، ۳ مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی استان به ارزش ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شناسایی و رفع تصرف شد.

بیش از ۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ امیرسعید باقری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه به‌عمل‌آمده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام تعطیلات، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات فرصت مناسبی برای سودجویان و زمین‌خواران نسبت به تعرض و تصرف در اراضی ملی و دولتی و سوء‌استفاده از بیت‌المال است؛ از این‌رو یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بهره‌گیری از تجربه‌های سال‌های قبل و در راستای ماموریت سازمانی و ذاتی خود، تمامی توان و ظرفیت موجود را در این راستا به کار گرفته است.  

وی افزود: در این زمینه در کمتر از یک هفته اخیر به‌منظور پیشگیری و رفع تصرفات احتمالی در اراضی ملی استان، تدابیر اجرایی حفاظتی اندیشیده شد و عوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان اصفهان برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی و مقابله با آن در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا (ع) در آماده‌باش کامل بودند. 

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه مبحث حفاظت از عرصه‌های ملی تعطیلی ندارد و در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام می‌شود، گفت: در این ۳ روز تعطیلی پی در پی (از ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه) طرح تشدید حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با برنامه‌ریزی و شیفت‌بندی کارکنان اجرایی شد. 

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی روزانه ۲۷ واحد گشتی به‌صورت فعال با امکانات و تجهیزات لازم در سطح استان (اراضی ملی و دولتی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اصفهان) به گشت‌زنی پرداختند و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی به عمل آمد. 

سرهنگ باقری اضافه کرد: در ایام تعطیلات با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، ۳ مورد تعرض و تصرف به اراضی دولتی و ملی شناسایی و فورا نسبت به رفع تصرف آن اقدام شد. 

وی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف‌شده در مجموع به مساحت ۱۱ هزار و ۳۵ مترمربع با ارزش ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده، عنوان کرد: این زمین‌ها، در شهرستان‌های بویین، میاندشت، نجف‌آباد و خمینی‌شهر واقع شده که هرکدام به ترتیب ۱۰ هزار، ۷۳۵ و ۳۰۰ مترمربع مساحت دارند. 

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تصریح کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد. 

سرهنگ باقری گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی، مراتب را فورا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ ملی اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه