English

وزیر صمت:

ایران باید در بازارهای بین‌المللی فعال شود

وزیر صمت بیان داشت: امروز بیشتر نیاز به توسعه کیفی داریم و در این مسیر لازم است ما در بازارهای بین‌المللی فعال شویم.

ایران باید در بازارهای بین‌المللی فعال شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس علی‌آبادی در بازدید از بخش‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران گفت: اگرچه توسعه کمی هدف ماست اما امروز بیشتر نیاز به توسعه کیفی داریم و در این مسیر لازم است ما در بازارهای بین‌المللی فعال شویم و سبد محصولات خود را تنوع ببخشیم.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه توسعه کیفی مورد توجه قرار گرفته است، افزود:توسعه کیفی اهمیت بیشتری دارد و به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد در فولاد مبارکه هستیم. این نیروگاه نیز تولید فولاد را خوداتکا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز باید به دنبال خلق آینده‌ای بهتر باشیم و خلق آینده نیز باید از مسیر خلق ثروت انجام شود، گفت:دشمنان با بنیان نهادن تحریم‌ها تلاش کردند تا ما به این هدف نرسیم در حالیکه امروز برخلاف هدف دشمنان ایران به عضویت بریکس درآمد که این موفقیت ارزشمند می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

وزیر صمت با اشاره باینکه برای تأمین نیازهای پایه همچون گاز، آب و برق در فولاد مبارکه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است، افزود: باید در بالادست نیز توسعه داشته باشیم. نیازمند این هستیم که اکتشاف را در سطح ملی توسعه دهیم و ان شالله معادن جدیدی برای تأمین مواد اولیه فولاد داشته باشیم.

علی آبادی گفت: امروز در شرکت فولاد مبارکه شاهد پروژه‌ای هستیم که از بعد کیفی و کمی وضعیت تولید فولاد کشور را بهبود می‌بخشد و نوید خوبی برای صنایع به ویژه خودروسازی در روزهای آینده است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه امروز با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند که مهمترین آنها چالش تأمین مواد اولیه از جمله گاز طبیعی و سنگ آهن است.

وزیر صمت با بیان اینکه ایران از نظر شدت انرژی رتبه اول جهان از آخر را در اختیار دارد ، گفت: لازم است مسیر مصرف انرژی را رصد کنیم و آن را بهینه کنیم.

علی  آبادی اظهار داشت: نیروگاه  فولاد مبارکه در مجموع ۹۲۰ مگاوات ظرفیت داشته و در نوع خود یکی از بهترین نیروگاه‌های کشور با راندمان بالاست.

تامین مواد اولیه دغدغه اصلی فولادسازان در کشور است

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه این مراسم بیان داشت: امروز ما رسالت خودمان را تنها تولید فولاد یا ورق فولادی نمی‌دانیم و به دنبال خلق آینده‌ای بهتر و ساختن ایران اسلامی آباد هستیم.

محمدیاسر طیب نیا با اشاره باینکه مواد اولیه، دغدغه اصلی فولادسازان است، گفت:امروز مسئله آب و برق در حال رفع شدن است و به دنبال ایجاد میدان گازی برای حل مشکل گاز هستیم.

وی ادامه داد: امروز فولاد مبارکه با افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره کامل سنگ تا رنگ خود اس، ۱۰.۲ میلیون تن ظرفیت فولاد مبارکه در روند تولید فولاد خام است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه تولیدات خاص را مد نظر قرار دادیم،ذ افزود: در حال حاضر موفق شدیم تختال و ورق زنگ‌نزن، تختال و ورق الکتریکی و چند گرید خاص کلاف سرد را به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

طیب نیا با  اشاره به بومی‌سازی ۱۳۰۰ قطعه و صرفه‌جویی ۱۸۱ میلیون یوروی در شرکت فولاد مبارکه بیان کرد:امروز ۶۰۵ شرکت دانش بنیان جزو تأمین کنندگان ما هستند و در سال گذشته حدود پنج هزار میلیارد تومان از آنها خرید کرده‌ایم.

وی گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان از معدود مجموعه‌هایی است که با وجود همه این مشکلات که حدود ۶۰۰-۷۰۰ هزار تن تولید را از دست دادیم، اما هنوز برنامه داریم از ظرفیت اسمی که ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است تا پایان سال عبور کنیم و این امر محقق خواهد شد و این را وجه تمایز خود با سایر شرکت‌ها و مجموعه‌ها می‌دانیم که با وجود مشکلات بازهم برنامه خود را محقق می‌کنیم و به موانع اجازه نمی‌دهیم که ما را از اهداف‌مان دور کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: در  سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از دو سال پیش محصول به بازار عرضه کردیم و امیدواریم امسال نیز در ماه‌های آینده کمبودها را جبران کنیم و نیروگاه نیز به مدار اضافه شود.

وزیر صمت در فولاد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه