English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۴۲ طرح عمرانی و بهداشتی نیمه تمام در دست اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۴۲ طرح عمرانی و بهداشتی نیمه تمام در دست اجراست.

۴۲ طرح عمرانی و بهداشتی نیمه تمام در دست اجراست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کوروش ساکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۴۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در دست اجراست که بیمارستان ۳۶۰ تخت خوانی حضرت بقیه الله(عج) کاشان و بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل از مهم ترین این طرح هاست.

وی افزود:ساخت بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تکمیل آن از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

این مقام مسئول اظهار کرد:این بیمارستان تا کنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و اگر مبلغ یادشده تامین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ساکی گفت:سال ۱۳۸۷ بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی شد،در این سال ها ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن، مطالبه ۱۶ ساله مردم شهرستان است و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود:اتمام عملیات عمرانی و تجهیز بخش های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 کوروش ساکی یکی دیگر از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کاشان را تامین منابع نقدینگی و در نتیجه دیرکرد پرداخت ها دانست.

ساکی، با اشاره به اینکه 70 درصد منابع درآمد دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی است، افزود: صد درصد هزینه های بیمارستان شهید بهشتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است.

به گفته وی، با وجود تاخیر در پرداخت کارانه ، اما پرسنل تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای خدمات دهی شبانه روز تلاش می کنند.

 

آموزش ۹۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

سید مهدی رسولی منش افزود: ۹۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق،افغانستان،بنگلادش ، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، تاجیکستان ، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و هوشبری تحصیل می کنند.

رسولس منش بیان کرد: در حال حاضر تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه های خارجی ازجمله آلمان،ایتالیا،لهستان و مالزی داریم و کارهای پژوهشی مشترک اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با دانشجویان دانشگاه های خارجی انجام شده است.

انهدام بیش از یک تن از فرآودهای غیر بهداشتی در کاشان

محمدرضا رشیدی  اظهار کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هدف تأمین سلامت شهروندان در بازدیدهای میدانی به‌طور مستمر واحدهای صنفی عرضه فرآورده‌های مربوط به حوزه غذا و دارو را بازرسی کردند.

وی افزود: کارشناسان این معاونت با همکاری صاحبان داروخانه‌های منطقه کاشان داروهای تاریخ گذشته، انواع فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را جمع‌آوری و معدوم کردند.

رشیدی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا مشاهده محصولات قاچاق یا تاریخ گذشته مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شماره تلفن ۵۵۴۷۰۲۱۲  گزارش کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایمنی مواد غذایی بخش مهم و محوری در امنیت غذایی کشورها به شمار می‌رود و اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته‌بندی محصولات غذایی با هدف تأمین سلامت جامعه است بنابراین باید به این اطلاعات توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق و غیراستاندارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای شهروندان دارد و سیستم اصالت کالا برای کنترل کالاهای قاچاق ایجاد شده که راهکار مؤثری برای سلامت کالا است و با استفاده از این برچسب‌ها از تقلب افراد سودجو در تولید، واردات و پخش انواع کالای مصرفی جلوگیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه