English

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان :

مجموعه های صنعتی اصفهان به سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی وارد شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه توسعه تفریح و گردشگری نقش ویژه‌ای در تأمین نیاز عمومی جامعه دارد و از سوی دیگر نشاط عمومی را فراهم می‌کند، ضروری است تا مجموعه‌های صنعتی در استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود به عرصه سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی وارد شوند.

مجموعه های صنعتی اصفهان به سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی وارد شوند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور با اشاره به موضوع تفریح و سرگرمی به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی مردم اظهار کرد: به‌رغم ضرورت این موضوع، در بیشتر مواقع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در صورتی که تفریحات و سرگرمی‌های سالم به مرور از زندگی حذف شود، سلامت روان فرد، خانواده و در نتیجه جامعه به خطر خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تفریحات اجتماعی سالم در سلامت روابط فردی و خانوادگی بسیار مؤثر خواهد بود و موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اسلام نیز بر موضوع تفریح تاکید شده است، گفت: البته اسلام وقتی از این موضوع سخن می‌گوید و به آن توصیه می‌کند، از آثار آن و اینکه تفریحات و انجام فعالیت‌های سرگرم کننده باید در سمت تکامل و پیشرفت اخلاقی و معنوی افراد باشد نیز صحبت می‌کند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: تاکید شورای ششم پرداختن به موضوع تفریح و فعالیت‌های سرگرم کننده و نشاط اجتماعی در قالب‌های مختلف است.

وی افزود: یکی از بهترین اتفاقات در دوره مدیریت شهری ششم اصفهان برای توجه و افزایش سرانه‌های تفریحی شهروندان در شهر زندگی، اقدامات نو و بدیعی است که با توان فنی و تخصصی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با مدیریت جهادی رقم خورده است، به‌طوری که طی دو سال گذشته بعضی امکانات تفریحی این شرکت که از دسترس استفاده خارج شده بود، به مدار بازگردانده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بعضی از مناسبت‌ها استفاده از امکانات تفریحی و گردشگری شهرداری اصفهان برای استفاده عموم شهروندان رایگان شد که بازخورد بسیار بالایی داشت و روزهای خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم زد.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری اقدامات دیگری را نیز در راستای ایجاد فضاهای تفریحی و در قالب سرگرمی و نشاط اجتماعی برای شهروندان در نظر دارد که ابتدا با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و در کنار آن تزریق بودجه مورد نیاز، باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور تصریح کرد: احداث مجموعه‌ها و سازه‌های تفریحی نیازمند هزینه‌های بالایی است که شهرداری در گونه‌های مختلف باید تأمین اعتبار لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور حضور مؤثر در ایجاد و احداث پهنه‌های تفریحی و گردشگری کلان‌شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه توسعه تفریح و گردشگری نقش ویژه‌ای در تأمین نیاز عمومی جامعه دارد و از سوی دیگر نشاط عمومی را فراهم می‌کند، ضروری است تا مجموعه‌های صنعتی در استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود به عرصه سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی وارد شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با در نظر داشتن این موضوع که شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان در توسعه ظرفیت‌های تفریحی متخصص است، می‌توان محوریت برنامه‌ریزی و عملیاتی‌سازی طرح‌های تفریحی و گردشگری را به این شرکت داد و با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سرانه فضاهای تفریحی در شهر اصفهان را ارتقا داد.

وی تاکید کرد: برای پرداختن به تفریحات سالم توجه ما نباید تنها به سازه‌ها و مجموعه‌های تفریحی باشد و با استفاده از بوستان‌هایی که در سطح شهر است می‌توان تفریحی سالم و پرنشاط را در کنار دوستان و خانواده داشت.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز برای استفاده بهینه از این تفرجگاه‌ها و استفاده عموم شهروندان پیشنهادهایی را مطرح کرده است تا بتوانیم خدمات ویژه‌ای را در این زمینه به شهروندان ارائه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه