English

وضعیت خودروهای مجهز به پیل (باتری) سوختی چگونه است؟

خودروهای هیدروژنی همانند وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، هیچگونه آلودگی هوا از اگزوز منتشر نمی کنند.

وضعیت خودروهای مجهز به پیل (باتری) سوختی چگونه است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به سلول سوختی (FCEVs) به جای دریافت انرژی از برق ذخیره شده در باتری، الکتریسیته را از طریق یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن در مجموعه ای از پیل های سوختی تولید می کنند.

 پر کردن مخازن هیدروژن با استفاده از پمپ کمتر از پنج دقیقه طول می کشد و مسافتی که وسایل نقلیه استاندارد در مقایسه با وسایل نقلیه الکتریکی مشابه دو برابر شود.

چالش بزرگ وسایل نقلیه هیدروژنی، نیاز به فشرده سازی بسیار بالای گاز است تا چگالی مناسب سوخت پیل برای مسافتهای طولانی را فراهم کند. یکی دیگر از موانع، نبود زیرساخت های سوخت رسانی است. تنها حدود ۲۳۰ پمپ هیدورژن در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا وجود دارد که بیشتر آنها نیز در آلمان هستند.

 طرح شراکت انرژی پاک که ائتلافی از تولیدکنندگان خودرو و جایگاه داران سوخت در آلمان است، متعهد شده است که شبکه ایستگاه های سوخت هیدروژن در آلمان را تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ به ۴۰۰ جایگاه افزایش دهد.

این رویکرد برای حمل و نقل جاده ای منطقی تر است. از آنجایی که شرکتهای بزرگ سازنده کامیون متعهد به حذف تدریجی گازوئیل تا سال ۲۰۴۰ هستند، پیمایش بیشتر و زمان کمتر برای سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی جایگزین مناسبی برای صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای است که اغلب در مسافت‌های طولانی به صورت شبانه روزی کار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه