English

رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:

نصب سومین درخت مایع اصفهان در محوطه ورودی کوه صفه

رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از نصب سومین درخت مایع اصفهان در محوطه ورودی کوه صفه اصفهان خبرداد.

نصب سومین درخت مایع اصفهان در محوطه ورودی کوه صفه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیررضایی گفت: مراحل اجرایی نصب 2دستگاه درخت مایع در باغ گل‌های اصفهان انجام شده و تا هفته آینده یک دستگاه درخت مایع در محوطه سنگی ورودی کوه صفه نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه درخت مایع به‌عنوان یکی از ۱۱راه‌حل نوآورانه و هوشمند در پروژه‌های توسعه شهری سازمان ملل شناخته شده است، اظهار کرد: تکنولوژی این درخت از تکنولوژی فتوبیوراکتورها شبیه‌سازی شده و دارای ساختار ساده‌تری است که اساس و هدف ایجاد آن تصفیه هوا است و در آن مباحث تجاری از جمله تولید جلبک، مطرح نیست.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت منابع آبی برای گسترش فضای سبز شهری افزود: در میان فناوری‌های جدید در این زمینه، طرحی با عنوان «لیکویید 3» که به‌نام «درخت مایع» نیز شناخته می‌شود، ارائه شده است. بر این اساس، در یک آکواریوم ۶۰۰ لیتری حاوی آب، جلبک‌هایی قرار دارند که از طریق فتوسنتز، اکسیژن خالص تولید می‌کنند.

او ادامه داد: درخت مایع راه‌حل بیوتکنولوژیکی جدیدی برای تصفیه هوا و کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در مناطق شهری محسوب می‌شود.

رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه از زیست‌توده درخت مایع می‌توان برای تولید سوخت، کود زیستی، پروتئین و دیگر موارد استفاده کرد، گفت: این گونه گیاهی قابلیت استفاده به‌عنوان مبلمان شهری، محل درج تبلیغات شهروندی و المان فضاسازی داخل مراکز اداری را دارد و امکان نصب پنل خورشیدی روی آن برای نورپردازی و ایستگاه شارژ تلفن همراه نیز وجود دارد.

رضایی با تأکید بر اینکه هدف از ایجاد درخت مایع جایگزینی درختکاری‌ها و پارک‌های شهری نیست، خاطرنشان کرد: از این طرح در محل‌هایی که به‌رغم بار ترافیکی و آلودگی بالا امکان کاشت درخت وجود ندارد، استفاده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه