English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛

انهدام ۵۲ باند و جرایم سازمان یافته سرقت در اصفهان/ استرداد ۲۳۷ میلیارد تومان اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان از انهدام 52 باند و جرایم سازمان یافته سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان خبر داد و 38 درصد آنها را باندهای غیربومی و درحرکت عنوان کرد.

انهدام 52 باند و جرایم سازمان یافته سرقت در اصفهان/ استرداد 237 میلیارد تومان اموال مسروقه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سردارحمید علینقیان پور بیان داشت: با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان ازابتدای سال جاری تا کنون 52 باند و جرایم سازمان یافته در حوزه سرقت شناسایی و منهدم و در همین مدت 237 میلیارد تومان اموال مسروقه نیز کشف و تمامی آنها به مال باختگان مسترد شدند.

وی با بیان اینکه 38 درصد از باندهای منهدم شده، غیر بومی و در حرکت هستند تصریح کرد: قطعاً با دستگیری این باندها نه تنها وقوع سرقت در استان  کاهش می یابد بلکه شاهد کاهش وقوع سرقت در استان های دیگر نیز خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش 26.4 درصدی سرقت منزل، کاهش 20.8 درصدی وقوع سرقت مغازه، کاهش 4.8 درصدی اماکن، کاهش 37.2 درصدی قاپ زنی و کاهش 4.4 سرقت های مهمه استان در 3 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این کاهش وقوع سرقت ها نشان از تحرک و چابکی دست اندارکاران حوزه مقابله با سرقت همچون بخش های مختلف انتظامی، کلانتری ها، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و سایر پلیس های تخصصی است.

سردار علینقیان پور با اشاره به وقوع سرقت های خرد افزود: بیشترین افزایش وقوع سرقت های خرد مربوط به لوازم و قطعات داخل خودرو است که یکی از دلایل مهم این سرقت ها را می توان عدم توجه مال باختگان به رعایت اصول ایمنی و نصب تجهیزات ضد سرقت بر روی خودرو دانست.

وی مقابله با سرقت های خشن و زورگیری که باعث کاهش احساس امنیت در بین مردم می شود را یکی از اولویت های پلیس استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات خوبی که در قرارگاه مبارزه با سرقت استان اصفهان و کمیته های تخصصی مربوطه صورت گرفته بحمدالله جلوی روند این گونه جرایم در استان گرفته شده است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه سرقت های مسلحانه مشکل خاصی نداریم گفت: در این خصوص یک باند که حوزه فعالیت آنها استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بود شناسایی و منهدم شد و آخرین باند هم که اعضای آنها افراد غیر بومی و در حرکت بودند نیز در شرق استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

سردار علینقیان پور همچنین از اجرای 18 مرحله طرح امنیت محله محور با دستگیری 431 نفر سارق و مالخر خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مؤثر پلیس آگاهی در زمینه پیشگیری از سرقت شناسایی و دستگیری محکومان غایب و فراری است که در این زمینه طی 3 ماهه سال جاری تعداد 134 نفر از محکومان متواری اجرای احکام دستگیر شدند که محکومیت 105 نفر از این افراد مرتبط با جرم سرقت بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه خاطر نشان کرد: اجرای طرح های جدید پیشگیری، هدفمند و هوشمند به منظور جلوگیری از وقوع سرقت در استان، نظارت بر روند سرقت های خرد و کلان ،تجزیه و تحلیل دقیق سرقت ها و استفاده کاربردی از آنها در جهت مهار جغرافیایی جرم سرقت، توجه به عوامل مؤثر بر وقوع سرقت از جمله معتادان متجاهر، بزهکاران خرد و کلان و برخورد هدفمند با مالخران به عنوان بزگترین انگیزه برای سارقان، راه اندازی سامانه های هوشمند به منظور کشف اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان، استفاده از روش های علمی کشف سرقت از جمله اقداماتی است که به صورت جدی در قرارگاه مبارزه با سرقت استان دنبال می شود و انشاءالله نتایج بسیار خوب این اقدامات را مردم عزیزان استان به صورت ملموس احساس خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه