English

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خبرداد؛

کلاهبرداری از کاربران با ارسال لینک جعلی سهام عدالت

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با ارسال با لینک‎ جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت 100 میلیون ریال از حساب یک کاربر اینترنت کرده بود خبر داد.

کلاهبرداری از کاربران با ارسال لینک جعلی سهام عدالت

به گزارش خبرگزایری موج اصفهان، سرهنگ غلامرضا براتی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر مبنی بر اعلام برداشت غیر مجاز   100 میلیون ریال از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ 100 میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ی پلیس باعث بروز برداشت‌ غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی با شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت های صورت گرفته می شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم نیز شناسایی‌ ونسبت به دستگیری وی اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان بیان داشت: هموطنان عزیز اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه