English

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

افزایش ۳ برابری اعتبارات جهاد کشاورزی آران و بیدگل درسال ۱۴۰۲

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل از افزایش ۳ برابری اعتبارات جهاد کشاورزی آران و بیدگل در سال جاری خبر داد.

افزایش 3 برابری اعتبارات جهاد کشاورزی آران و بیدگل درسال 1402

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی محلوجی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و گرامی داشت یاد و خاطره فعالین این حوزه گفت: جهادگرانی که در ۸ سال دفاع مقدس  پشتیبان جبهه و جنگ بودند و به فرمایش امام راحل"ره" اگر این افراد نبودند پیروزی ها به سرعت به دست نمی آمد.

وی در خصوص اعتبارات این حوزه در سال ۱۴۰۱ گفت: مجموع اعتبارات نقدی و اسناد خزانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی  در بخش های آب،خاک،تولیدات گیاهی،ترویج اراضی است که از این تعداد ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبارات نقدی و ۲ میلیارد ۹۰۰ میلیون اسناد خزانه از جمله" چک های سفید امضا مدت دار که زمان سررسید آن ها به سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ "متفاوت است صادر و ارزش آن از باقی اعتبارات کمتر و قابل خرید و فروش در فرا بورس می باشد.

این مقام مسئول افزود: اعتبار سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد تومان که امسال افزایش ۳ برابری داشتیم که عمده این اعتبارات هم جزء مصوبات سفر ،ریاست جمهوری بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل بیان داشت: در حوزه آب ،خاک اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ۲۰۰میلیون در ۵ حوزه تقسیم بندی می شود از جمله" لوله گذاری خط های انتقال آب که باعث افزایش و راندمان و صرفه جویی در مصرف آب دهی می باشیم.

محلوجی در بحث حفظ نباتات عنوان کرد: فعالیت های شاخص در حفظ  نباتات در زمینه کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: تعداد ۱۱ فروشندگی سم در سطح شهرستان که وظیفه نظارت بر فروشندگان در طی سال برعهده داشته اند در این نظارت ۹۰ مورد بازرسی در یکسال گذشته انجام گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری جلسات فنی در مورد بررسی مشکلات موجود در نهایتا ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل آفت و بیماری یکی از فعالیت های شاخص که بایستی شهرستان آران و بیدگل انجام دهد، مبارزه با آفت سن گندم می باشد که ۳ هزارو ۷۴ هکتار کشت گندم شهرستان علیه این آفت مبارزه شده که امسال  برای دومین بار در سطح ۲۵۰هکتار مبارزه با آفت سن غلات از طریق پهباد سم پاش در این شهرستان صورت گرفته است.

علی محلوجی بیان کرد: در زمینه مبارزه با علف هرز بالغ بر ۲ هزارو ۳۰۰ هکتار از سمت باغات و زراعت مبارزه با علف های هرز داشتیم با توجه به اینکه کشت غالب این شهرستان ۴ هزارو ۳۰۰ هکتار آن پسته است علیه آفت بیماری ها در باغات رصد و پایش میشود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی در بحث مبارزه با آفت قرنطینه افزود: آفت قرنطینه  به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که در این راستا کرم گلوگاه، مگس میوه ، کرم پروانه ، کرم چوب، کرم صوت پنبه، کرم خاردار می باشند که در سطح مزارع و باغات این افات رصد و پایش می شوند.

وی ادامه داد: در ارتباط با زراعت توزیع نهال های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی که در زمینه کودهای فسفات وپتاس و عوره که بالغ بر ۳ هزارو ۵۰۰ تن توزیع کودهای شیمیایی در شهرستان می باشد.

علی محلوجی در خصوص بازدید از مزارع و باغات و گلخانه ها ۴۵۰ مورد توزیع بذر اصلاح شده که در خدمت کشاورزان قرار گرفت و بالغ بر ۵/۱۴۴ تن بذر گندم و جو در سال ۱۴۰۱ توزیع شده

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل بیان کرد: میزان تولید محصولات زراعی شهرستان ۸۷ هزارو ۱۶۱ تن می باشد و در بحث باغبانی ۱۵/۰۳ کشت گلخانه ای داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه