English

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛

حمایت کمیته امداد اصفهان از ۲هزار زن باردار و شیرده دچار سوءتغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: کمیته امداد استان اصفهان امسال به ۲ هزار زن نیازمند باردار و شیرده مبتلا به سوءتغذیه خدمت رسانی می کند.

حمایت کمیته امداد اصفهان از ۲هزار زن باردار و شیرده دچار سوءتغذیه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هادی بنایی با اشاره به اینکه سوءتغذیه مادر مهمترین علت تولد نوزاد کم وزن است، اظهار داشت: اجرای برنامه های حمایتی و ارائه سبدهای غذایی مقوی و مغذی با هدف ارتقای سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار و شیرده دچار سوءتغذیه بی بضاعت به منظور پیشگیری از تولد نوزادان کم وزن است.

وی با بیان اینکه در این برنامه، امسال حمایت از ۲ هزار زن باردار و شیرده مبتلا به سوءتغذیه قرار دارد، ادامه داد: ابتلاء به سوءتغذیه مادر باردار و شیرده با داشتن یکی از شاخصه های کمخونی، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، وزن گیری نامطلوب دوران بارداری براساس جدول میزان افزایش وزن، بارداری دوقلویی و بیشتر مشخص می شود.

این مقام مسئول کمک به بهبود تغذیه مددجویان تحت حمایت را از برنامه های اجرایی این نهاد برای ارتقاء سلامت آنان خواند و افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و کمیته امداد استان طرح بهبود تغذیه برای مددجویان باردار و شیرده و مادران نیازمند ۵ دهک اول جامعه اجرا می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از شارژ ماهانه بن کارت غیرنقدی سرپرست خانوار برای طرح بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: زنان باردار از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا ۶ ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش قرار داده می شوند و ماهیانه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای حمایت از مادران نیازمند و بهبود تغذیه آنان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه