English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدارس تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس استان و همکاران ما تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان عزیز در سنین مختلف و برای رشته‌های گوناگون هستند.

مدارس تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه سلام اصفهان، اظهار داشت: روز خوب ساختنی است رفتار انسان است که بر همه‌ی وجوه زندگی او تأثیر می‌گذارد؛ برای داشتن روز و موقعیت خوب، خود انسان هست که اثرگذاری زیادی دارد و با مدیریت چالش‌ها می‌تواند روز خوبی را برای خود و دیگران بسازد.

وی درباره‌ برنامه‌های آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، عنوان کرد: بخشی از مدارس سال تحصیلی را به پایان رسانده‌اند و مدارس متوسطه نیز تا ۲۵ خرداد فعالیت خود در سال تحصیلی را به پایان خواهند رساند و پرونده‌ی سال تحصیلی بسته می‌شود، اما هیچ‌گاه تعلیم و تربیت تعطیل نخواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است تحت عنوان اوقات فراغت یا بازآموزی تابستان و دراین‌خصوص پایگاه‌های مختلفی را داریم؛ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های اوقات فراغت ما استفاده کرده‌اند؛ در این برنامه‌ها که به‌صورت اختیاری و انتخابی دانش‌آموز می‌باشد، ابعاد مختلف همراه با انعطاف در برنامه‌ها را داریم و با ارائه برنامه‌هایی نظیر درسی، پژوهشی، ورزشی، مذهبی، هنری، فرهنگی و... پایگاه‌های تابستانه‌ی ما فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد پایگاه‌های تابستانه تصریح کرد: مدرسه، پژوهش‌سرا، کانون‌های مختلف، دارالقرآن و مساجد محله که مرتبط با آموزش و پرورش هستند، می‌توانند به‌عنوان پایگاه‌های تابستانه باشند.

وی ضمن توصیه به خانواده‌ها برای استفاده از فرصت تابستان گفت: مدارس استان و همکاران ما تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان عزیز در سنین مختلف و برای رشته‌های گوناگون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود تابستان بچه‌ها به طور کامل و همانند سال تحصیلی پر شده تا سال تحصیلی آینده را تحت‌الشعاع قرار دهد، لذا دانش‌آموز باید ضمن بازی و تفریح به موضوعات درسی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی بپردازد.

وی در راستای عدالت اجتماعی و توجه به مدارس عادی دولتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با فرهنگیان مورد تأکید بود اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده از بعد نیروی انسانی، امکانات و کیفیت آموزشی توجه ویژه به مدارس عادی دولتی خواهد شد و تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و مورد انتظار در این زمینه زمان لازم هست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه، ثبت‌نام در دوره‌ی ابتدایی در حال انجام است و در دوره‌ی متوسطه نیز در تیرماه انجام می‌شود، تصریح کرد: اولیای محترم با اطمینان خاطر فرزند خود را در مدارس عادی محدوده‌ی سکونت خود ثبت‌نام کرده و نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنند تا با مشکل سرویس روبه‌رو نشوند؛ چرا که یکی از معضلات سال تحصیلی گذشته کمبود سرویس بوده و خانواده‌ها را برای رفت و آمد فرزندشان دچار مشکل کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه