English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد؛

ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد و دوره‌های متوسطه از تیرماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد شروع می‌شود و ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم که شامل هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها است از نیمه دوم این ماه باتوجه‌به فرم هدایت تحصیلی که به دست دانش‌آموز می‌رسد، آغاز خواهد شد.

ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد و دوره‌های متوسطه از تیرماه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نمادهای هویت هر ملت زبان آن ملت است و نشان هویت‌بخشی به جامعه است و باید تلاشمان این باشد تا هویت خود را حفظ کنیم و از اثرات منفی که می‌تواند زبان را تهدید کند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به جشنواره دختران آفتاب در شهرستان سمیرم ادامه داد: این شهرستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در مدارس عشایری دارد و ۱۷۹ نفر از دانش‌آموزان دختر عشایر برای اولین‌بار مسابقات ورزشی را در ۱۱ رشته برگزار کردند و ابن در آینده نزدیک به کل استان تعمیم پیدا خواهد کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: امسال امتحانات نهایی به‌صورت ویژه برگزار می‌شود، به این معنی که ۴۰ درصد از نمره آزمون سراسری دانش‌آموزان از امتحانات نهایی خواهد بود و از سال آینده این میزان تأثیر به ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت فلذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: تلاش خانواده‌ها و دانش‌آموزان بر این باشد که به‌صورت ویژه به امتحانات نهایی توجه کنند خصوصاً اینکه محوریت آزمون‌ها با کتب درسی است.

وی اذعان داشت: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد شروع می‌شود و ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم که شامل هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها است از نیمه دوم این ماه باتوجه‌به فرم هدایت تحصیلی که به دست دانش‌آموز می‌رسد، آغاز خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ابراز داشت: رویکرد ما این است که در سال جاری توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی بشود و در راستای عدالت اجتماعی است و توجه ویژه‌ای به مدارس فنی و حرفه و کار و دانش به‌عنوان مدارس مهارتی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: معتقدیم که بهترین مدرسه برای دانش‌آموز نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی دانش‌آموز است تا از معضلی به نام سرویس و مسائلی ازاین‌قبیل هم فارغ شویم.

وی تصریح کرد: برای مدارس غیردولتی شهریه جدیدی تا کنون اعلام نشده است فلذا مبنای ثبت‌نام برای مدارس غیردولتی شهریه سال گذشته است و متعاقب با اعلام شهریه، دریافتی باید متناسب با آن صورت گیرد و بیشتر نباشد.

ابراهیمی با اشاره به حضور ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: اولیای محترم به مدارس پایگاه نزدیک به منزل مسکونی مراجعه کنند و در رشته‌های مختلف و متنوع از فرصت ویژه اوقات فراغت استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه