English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد؛

اختصاص سرانه به مدارس پس از ۱٠ سال در اسفندماه ۱۴٠٠ / گرفتن وجه به‌عنوان شرط ثبت‌نام تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: سرانه به مدارس، پس از حدود ۱٠ سال در اسفندماه ۱۴٠٠ در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

اختصاص سرانه به مدارس پس از ۱٠ سال در اسفندماه ۱۴٠٠ / گرفتن وجه به‌عنوان شرط ثبت‌نام تخلف است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری با اشاره به ختصاص سرانه به مدارس پس از ۱٠ سال در دئولت سیزدهم گفت: گرفتن وجه به‌صورت اجباری در زمان ثبت نامه به عنوان شرط ثبت‌نام خلافغ است و شرعا و قانونا جایز نیست.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید داریم، افزود: در استان اصفهان بیش از ۵ هزار و ۶٠٠ دانش‌آموز و ۳۴٠ معلم شهید تقدیم انقلاب شده است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه بیش از ۴۰ سال از شهادت مطهری می گذرد ولی آثار آن هنوز تازه است، گفت: از دیدگاه شهید مطهری، اول باید به پرورش فکر و اندیشه توجه شود ؛این سال‌ها آموزش و تئوری محوری رسم شده و باید تلاش کرد بر اساس سند تحول این موضوع تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: پرورش استعدادهای نهفته دومین شاخص و متمکن شدن فضائل اخلاقی در وجود آدمی و ارتقا روح آدمی سومین شاخص مد نظر شهید مطهری است.

، یادآور شد: در این راستا در سال گذشته تلاش شد سند تحول بنیادین بیشتر در متن کار قرار بگیرد اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم مدارسی در تراز سند تحول داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین یکی از مطالبات رهبرمعظم انقلاب است، بیان داشت: باید تلاش کنیم مدارسی در تراز سند تحول داشته باشیم که  در این راستا در تلاش هستیم تا آموزش‌های لازم به نیروها داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رشد جامعه توجه به رسانه ها می باشد، گفت:در این راستا رسانه رابط میان مردم و مسؤولان است، مردم مطالباتی دارند که اگر رسانه ها به خوبی آن‌ را بیان کنند، مسؤولان به حل آن مشکلات می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه افزود: دشمن  در تلاش است یاس در جامعه را زیاد و نوجوان و جوان ما را ناامید کند اما در مقابل رسانه‌های داخلی باید امید و امید آفرینی را در جامعه گسترش دهند.

ابراهیمی در خصوص وقایع اخیر در مدارس استان توضیح داد: حدود ۳۵٠ دانش‌آموز و ۱۷ مدرسه درگیر بدحالی‌های اخیر شدند که این جدای از آمار شاهین شهر است.

این مقام مسئول ادامه داد: استان اصفهان یک میلیون نفر دانش آموز و پنج هزار و ۶۰۰ مدرسه دارد که آمار بدحالی دانش آموزان در مقایسه با آمار دانش آموزان و مدارس ما قابل توجه نبود اما سعی دشمن  این بود تا یاس را در جامعه بیشتر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با آمار معلمان در استان گفت:حدود ۱۱٠ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۱۸ تا ۲٠ هزار معلم مرتبط با مدارس غیردولتی در استان اصفهان است.

 

کمبود ۱۲ هزار نیروی معلم در استان اصفهان

ابراهیمی با اشاره باینکه در استان با ۱۲ هزار کمبود نیرو مواجه هستیم، افزود: ورودی آموزش و پرورش در دو مرحله ابتدایی و متوسطه است که هزار و ۶۷۱ نفر برای ابتدایی و برای متوسطه نیز همین میزان است و جذب نیروی خدماتی نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: ۴ هزار و ۳٠٠ نفر نیروی خرید خدمت در استان داریم که امسال اکثر آن‌ها در آزمون استخدامی شرکت کردند که حدود ۵۰۰ نفر از آنان امسال از طریق آزمون جذب و تبدیل وضعیت می‌شوند.

 

رتبه بندی ۴۷ هزار نفر از معلمان استان اصفهان

این مقام مسئول در ارتباط با طرح رتبه بندی معلمان گفت:۴۷ هزار نفر از معلمان استان اصفهان مشمول رتبه بندی شدند که حدود ۳۲ درصد نسبت به رتبه بندی خود اعتراض داشتند.

ابراهیمی در خصوص ثبت‌نام مدارس در آغاز سال تحصیلی بیان داشت:ثبت‌نام پایه ابتدایی از اول خرداد، متوسطه اول از تیرماه و متوسطه دوم بلافاصله بعد از اعلام هدایت تحصیلی آغاز می شود.

 

هیچ مدرسه وقفی و خیرساز مولدسازی نمی شود

وی تاکید کرد: هیچ مدرسه خیرساز و وقفی در طرح مولدسازی قرار نخواهد گرفت وتنها آن دسته از مدارسی که سند آن‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی و مازاد است و قابلیت مدرسه بودن ندارد، در این طرح قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۴ امین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با تعهد بیش از هزار و ۲٠٠ میلیارد تومان در بهمن ماه برگزار شد ، افزود:در استان۳۵٠ پروژه نیمه تمام وجود دارد که اعتبارات دولتی آن بسیار کم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با سهمیه جذب معلم نیز اظهار داشت: سال گذشته در استان سهمیه جذب معلم ۲ هزار و ۳۰۹ نفر بود که درتلاش هستیم امسال نیز همین تعداد سهمیه جذب در استان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه