English

رئیس شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان:

لزوم برپایی هیئات مذهبی کاشان برای شهادت حضرت علی بن باقر (ع)

رئیس شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان گفت: ضروری است هیئات مذهبی کاشان برای شهادت حضرت علی بن باقر (ع) برپا شود.

لزوم برپایی هیئات مذهبی کاشان برای شهادت حضرت علی بن باقر (ع)

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجتبی رضازاده با اشاره به فرارسیدن ۲۷ جمادی الثانی و سالروز شهادت حضرت علی بن باقر (ع) و لزوم بزرگداشت این روز اظهار داشت: ایشان امام جمعه کاشان بوده و در ترویج دین اسلام بین اهالی این شهر نقش آفرینی زیادی داشتند.

وی با بیان اینکه وجود مقدس آن حضرت در خطه مشهد اردهال کاشان نعمت بزرگی است، ادامه داد: این امامزاده نخستین سفیرولایت در ایران و منطقه کاشان بوده و نحوه شهادت ایشان نیز مانند حضرت امام حسین (ع) بوده و در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

رئیس شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری برای این امامزاده واجب التعظیم امری ضروری است، اضافه کرد: از همه مردم کاشان درخواست داریم در این مراسم حضور یابند و مقام این امامزاده را گرامی دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ سال از ورود حضرت علی بن باقر (ع)  به شهر کاشان می‌گذرد، اضافه کرد: مردم این منطقه همچنان از رودخانه خروشان برکات آن حضرت بهره مند هستند.

رضازاده گفت: از هیئات مذهبی درخواست داریم علاوه بر برگزاری مراسم‌های مذهبی و سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها نسبت به فضاسازی شهر نیز برای برگزاری مراسم شهادت حضرت علی بن باقر (ع) اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی