English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان:

رانندگی تدافعی، راهکار کاهش تصادفات است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان پایبندی رانندگان به اصول و تکنیک های رانندگی تدافعی را راهکاری برای کاهش تصادفات و پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی عنوان کرد.

رانندگی تدافعی، راهکار کاهش تصادفات است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ‌ محمد رضا محمدی بیان داشت: امروزه دربسیاری از کشورهای دنیا رانندگی در معابر  و راه ها بصورت تدافعی است؛ درحالیکه در کشور ما  بیشتر رانندگان بصورت تهاجمی رانندگی می کنند.

وی سرعت و سبقت های غیر مجاز را نوعی رانندگی تهاجمی برشمرد و افزود: شاید تعداد کسانی که این گونه رانندگی می کنند کمتر از 5 درصد افراد جامعه باشد اما به هر حال این عده آستانه تحمل پایینی دارند و در راه‌هایی که ترافیک سبک‌تر و عرصه برای تاخت و تاز بازتر است،  مشکلاتی را برای دیگر کاربران ترافیک فراهم می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان اصفهان گفت: به راستی چرا باید طور باشد که در کنار معرفی جاذبه های گردشگری ایران ، هشدار جدی نسبت به رانندگی خطرناک ایرانیان بعنوان یکی از بخش های جدایی ناپذیر کتابچه های راهنمای جهانگردان شود.

سرهنگ محمدی، در ادامه پایبندی رانندگان به اصول رانندگی تدافعی را راهکاری برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی عنوان کرد و اظهار داشت:در رانندگی تدافعی، فرد به گونه ای رانندگی می کند که هم خودش برای خودروهای دیگر حادثه ساز نشود و هم  حواسش به همه جوانب بوده و مراقب است تا خودروهای دیگر با او تصادف نکنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: رانندگی تدافعی یا drive smarrt دارای 5 اصل کلی است که شامل 1-حفظ میدان دید افقی تا حد استاندارد2- تامین میدان دید اطراف خودرو و حفظ فواصل خودرو در تمام جوانب3- حفظ کامل هوشیاری حین رانندگی4- تشخیص شرایط ناایمن  جاده و آب و هواو توانایی عکس العمل در رانندگی و5- تبادل پیام بین راننده و سایر رانندگان و عابران از طریق وسایل هشدار دهنده خودرو مانند بوق و چراغ بالا و یا حرکات دست و سر راننده و اطمینان از واکنش طرف مقابل است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: با آگاهی از اصول رانندگی تدافعی نه تنها راننده بلکه سرنشینان دیگر نیز در امان بوده و حتی در صورت بروز حادثه می توانند شانس بیشتری برای زندگی داشته باشند.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: انتظار داریم مردم ما با پیشینه فرهنگی بسیار بالا که ناشی از تمدن چند هزار ساله بوده  و بسیاری از کشورهای دنیا محو تمدن و فرهنگ گذشتگان ما هستند نسبت به رفتارهای ترافیکی خود بازنگری کرده و احترام به حقوق یکدیگر را در جریان ترافیک چه به‌عنوان راننده و چه به عنوان پیاده مدنظر داشته باشند و فرهنگ رانندگی ایمن خود را برای گردشگران خارجی به نمایش بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه