English

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

سهم ۲۸ درصدی فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه گفت: حجم سرمایه گذاری پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان ۳۵۳ هزار میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه با سهم ۲۸.۵۸ درصدی دو برابر حجم سهام دیگر بهره برداران این پروژه را به خود اختصاص داده است.

سهم ۲۸ درصدی فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

احمد سعید بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی کشور است و با توجه به اقلیم خشک فلات مرکزی و کمبود آب، نیاز است که با تعریف پروژه‌ای عظیم، آب پایدار صنایع تأمین شود.

وی افزود: شرکت تأمین آب اصفهان صفه با سهامداری شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب‌آهن، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری‌های شهرداری و شهرداری کلان‌شهر اصفهان درصدد برآمد تا شرایط انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان را در بازه ۵ ساله فراهم کند.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با اجرای انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال آب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: طول خط انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان ۹۱۰ کیلومتر است و این مسیر از استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان عبور می‌کند تا درنهایت به آبگیر چم آسمان برسد.

سعیدبخش به اشتغال‌زایی بالغ‌بر ۱۴ هزارنفری در طول ساخت تا بهره‌برداری از خط انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان هم اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری این ابرپروژه ۳۵۳ هزار میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه با سهم ۲۸.۵۸ درصد دو برابر حجم سهام دیگر بهره‌برداران این پروژه را به خود اختصاص داده است.

شایان‌ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی ازجمله فولاد مبارکه عملیات اجرایی آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا درخواهد آمد و این موضوع باعث شده تا از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    بسار کار پر افتخاریه

  • ا.شهرضا

    نمیدونم اشتباه حساب کردم،یادرست
    اما هرکیلومتر ۳۵میلیاردتومان برای چی هزینه میشه

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه