English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

با انتقال آب خلیج فارس به اصفهان باید برداشت صنایع از زاینده رود به حداقل برسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس با هدف تامین آب پایدار صنایع است و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه برداشت صنایع از حوضه زاینده رود به حداقل برسد و معادل این آب به بخش کشاورزی تخصیص یابد.

با انتقال آب خلیج فارس به اصفهان باید برداشت صنایع از زاینده رود به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد مرادمند با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: اجرای این پروژه می تواند به منابع آبی پایدار صنایع بیانجامد و تاثیر غیر مستقیم بر بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه برداشت صنایع از حوضه زاینده رود به حداقل برسد و معادل این آب به بخش کشاورزی تخصیص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان صرفا با اهداف صنعتی و معدنی دنبال می شود و با تامین آب پایدار صنایع از این طرح می توان به بخشی از نیاز کشاورزی پاسخ داد.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری آبی به بخش کشاورزی تخصیص پیدا نکرده است و امیدواریم با بارش های مطلوب پس از عید آب کشاورزی تامین شود.

گفتنی است؛ با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی