English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز از کاربران سایت دیوار به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز در سایت دیوار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: فردی که با استفاده از اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از کاربران سایت دیوار می کرد در عملیات ماموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز از وی کلاهبرداری کرده ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان  قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:  شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد پس از درج آگهی فروش تلفن همراه در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار با من تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای  واریز وجه می کند، سپس با مراجعه به منزلم  و  نمایش رسید واریز وجه در تلفن همراه خود، گوشی تلفن همراه را از من دریافت کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از من کرده است .

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد:  پس از بررسی های علمی و هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری رد پای متهم در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و  در مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی اظهار داشت: شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه