English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام کلاس های تابستانه

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان به متقاضیان بخصوص نوجوانان هشدار داد.

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام کلاس های تابستانه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و تمایل خانواده برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، کلاهبرداران را بر این داشته با طراحی آگهی‌های اغوا کننده و با ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان اقدام به تبلیغات گسترده اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان کنند .

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد متقاضیان از طریق سایت های درج آگهی یا شبکه های اجتماعی مبالغی بابت ثبت نام کلاس یا دوره های آموزشی پرداخت کرده که بعد از واریز وجه خبری از ارائه خدمات یا شخص آگهی دهنده نیست.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان اظهار داشت: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت های واسطه گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه