English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

افزایش سالانه۱۱ درصدی بزرگراه‌ ها در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افزایش سالانه 11 درصدی بزرگراه‌ ها در استان اصفهان خبر داد.

افزایش سالانه11 درصدی بزرگراه‌ ها در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یک هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ بوده است ، گفت:  رشد بزرگراهی در استان اصفهان به صورت سالانه بیش از ۱۱.۳ درصد است. 

وی افزود: این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور واقع شده و با ۹ استان دیگر همجوار بوده لذا یکی از استان های مهم مواصلاتی بین شمال و جنوب کشور محسوب می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: وجود و وفور منابع مهم صنعتی، گردشگری، توریستی، زیارتی و ... موجب شده تا استان اصفهان یکی از استان‌های پرترافیک باشد. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان از موقعیت کم نظیری در حمل و نقل برخوردار است عنوان کرد این استان انواع شبکه‌های آزاد راهی، بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی کشور را در خود جای داده است. 

قاری‌‌قرآن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر منطقه را وجود شبکه حمل و نقل و جاده‌های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور دانست و گفت: این موضوع در گرو ساخت انواع راه‌های مواصلاتی شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها ، راه آهن و  مسیرهای دریایی و هوایی است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود. لذا سرمایه‌گذاری مستقیم در خصوص زیرساخت‌ها باعث فراهم شدن امکانات تولیدی و رونق بخشیدن فعالیت های اقتصادی می‌شود. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: با کاهش هزینه‌های تجارت و حمل و نقل، زمینه بهبود رقابت پذیری فراهم  و در نهایت به توسعه و رشد اقتصادی کمک می‌شود. 

وی ساخت آزادراه‌ها را یکی از زیربناهای توسعه و از شاخص‌های توسعه‌یافتگی بیان کرد و گفت: کاهش در مصرف سوخت، استهلاک خودروها، آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مسافت و افزایش ایمنی در سفر از مزایای توسعه آزادراه‌ها در کشور به شمار می‌رود. که این امرموجب جلوگیری از اتلاف منابع کشور اعم از مادی و معنوی می‌شود و درنتیجه توسعه اقتصادی را به همراه دارد. 

قاری‌قرآن در پایان گریزی به پروژه آزادراه اصفهان-شیراز زد و گفت: تمام مواد مصرفی طرح ملی آزاد راه اصفهان- شیراز، ساخت داخل کشوربوده و کل عملیات فنی و اجرایی آن به دست کارگران و مهندسان توانمند ایرانی در حال اجراست. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی