English

مجید قربانی خبر داد:

تحقق ۹۲ درصدی بودجه شهردای شهر کوشک

شهردار باغ شهر کوشک اظهار کرد: تا به امروز از کل بودجه شهری شهرداری کوشک نزدیک به ۹۲ درصد آن در عملیات شهرسازی و عمران محقق شده است.

تحقق 92 درصدی بودجه شهردای شهر کوشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجید قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحقق 92 درصدی بودجه باغ شهر کوشک گفت: بیش از هزار باغ در شهر کوشک وجود دارد که برای استفاده بردن از این ظرفیت در جذب توریست و فعالیتهای تفریحی می توان بهره برد.

وی با اشاره به زیبایی های باغات کوشک توضیح داد: در طی این سالها بر اثر خشکسالی بسیاری از درختان باغات  مانند گلابی  از بین رفته است و با همکاری جهاد کشاورزی اجازه نداده ایم تغییر کاربری در این مناطق صورت پذیرد.

مجید قربانی از سال ۹۶ شهردار کوشک منتسب گردیده و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت را تدوین کرده است.

قربانی در بحثهای عمرانی شهر کوشک با بیان اینکه برنامه چهار ساله ای هدف گزاری شده ادامه داد: خیابان سلمان فارسی با تمام امکانات به طول دو هزار متر با تردد بسیاردر اختیار شهروندان قرار گرفته و آزاد سازی  وزیر سازی و آسفالت آن شش ماه به طول انجامید.

وی به آزاد سازی خیابان های دیگر خیابان شهدا و آزادگان غربی اشاره کرد و ادامه داد: در این دوسال 60توافق صورت پذیرفته و خیابان آزادگان غربی به طول 400متر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و سه آزاد سازی خیابان گلزار و شهید آیت الله قنبر علی مهرابی و شهدا  انجام می شود وتا کنون دو میلیارد و پانصد هزار تومان صرف آزاد سازی هزینه شده است.

قربانی گفت: همچنین انتقال لوله گاز که در کنار گذر بلوار الغدیر است با هزینه سیصد میلیون تومان جابجاییِ آن سال آینده صورت می پذیرد.

شهردار کوشک در راستای فراخوان سرمایه گذار تاکید کرد: دو قطعه زمین به مساحت ۲۷ هزار و چهار هزار و ۵۰۰ متر واقع در ورودی شهر کوشک با کاربری تجاری و اداری آماده برای همکاری با سرمایه گذار است که می توان از این دو قطعه زمین مجموعه ای کامل مانند سیتی سنتر را پیاده کرد.

وی با اشاره به مباحث زیر بنایی شهر کوشک تصریح کرد: با توجه به اینکه شیب قالب و توپوگرافی سطحی آن از غرب به شرق است، مطالعات دفع آب های سطحی را شروع کرده ایم و طبق بخشنامه ای که از سازمان شهرداری ها ابلاغ شده بود پیمانکار مربوطه به کارگیری شد و اولین جلسه بررسی کلی این مبحث هفته آینده در دفتر فنی استانداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: پل بین شهر کوشک و کهریز سنگ با تعامل شهرداریهای دو شهر زیر سازی و آسفالت آن شروع شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

شهردار کوشک بیان کرد: از نکات مهم بحث های عمرانی کارگاه های مزاحم شهری است که سرمایه گذاران مربوطه واحدهای مورد نظر  را انتقال داده تااین مزاحمت مرتفع گردد.

قربانی از فعالیت نه چاه زغالی غیر استاندارد شهر کوشک خبر داد که با کمک دادگستری شهرستان خمینی شهراز فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

 وی افزود: در بحث سرمایه گذاری برای زمین های موجود در شهر کوشک دو زمین با کاربری 65درصد تجاری  در ورودی شهر کوشک قرار دارند وبرای حضور سرمایه گذار آماده است.

شهردار کوشک در مورد بافت فرسوده شهر عنوان کرد: بافت فرسوده شهر کوشک 66متر مربع است و جهت باز آفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

قربانی اجرای فعالیتهای فرهنگی را  از اهمیت بالایی برشمرد و افزود: برای خانواده ها زندگی به سبک اسلامی را برنامه ریزی کردیم و حضور ترکیبی خانواده ها نیز از دیگر برنامه های فرهنگی است.

شهردار کوشک گفت: بودجه سال گذشته شهرداری کوشک شش میلیارد، امسال شش میلیارد و نیم بود و سال آینده هفت میلیارد است که ۶۶ درصد از بودجه محقق شده صرف کار های عمرانی می شود؛  همچنین تا به امروز از کل بودجه شهری نزدیک به ۹۲ درصد آن در عملیات شهرسازی و عمران محقق شده است.

رییس شورای شهر کوشک نیز در ادامه بیان کرد: اولویت شهرداری کوشک تعریض خیابان هاست چون کوشک قبلا با جمعیتی بالغ بر 4500نفر جزو روستاها بوده است.

محمد باقر جلالی از اشتباهات شهرداران گذشته گفت و افزود: بلوار الغدیر در زمانهای قبل تحت نظر وزارت راه و شهر سازی بوده است که عریض بودن این بلوار که 12متر بوده به 9 متر تقلیل داده است و بنا شد به میدان تبدیل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش در شهر کوشک از اهمیت بالایی برخوردار است و ساختمانی به وسعت پانصد متر برای ورزش گوتا آماده شده است و زمینی در خیابان گلزار برای ساخت زورخانه تا سال آینده مد نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه