English

قدرت اله نوروزی خبر داد:

افزایش ۸۶ درصدی بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان از افزایش 86 درصدی بودجه سال 99 شهرداری اصفهان نسبت به سه سال گذشته خبر داد.

افزایش 86 درصدی بودجه سال 99  شهرداری اصفهان

به گزارشخبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با ارائه لایحه بودجه سال 99 شهرداری اصفهان  بیان کرد: در سال 98 بودجه شهرداری از سه هزار میلیارد تومان به 4100 میلیارد تومان افزایش یافت که 37 درصد افزایش پیدا کرد و امسال در سال 99 بودجه شهرداری به 5 هزار و 120 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 99 شهرداری 25 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در سه سال گذشته بودجه شهرداری 86 درصد افزایش داشته است این درحالی است که در کلانشهرهای دیگر بودجه هشت تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

نوروزی افزود: این اقدام تحول بزرگی است در تدوین، تصویب بودجه و جذب درآمد برای شهر است. اگر این اتفاقات نیفتاده بود و وضعیت اقتصادی به اینگونه پیش نرفته بود بودجه امسال نسبت به 100 سال گذشته، عدد صددرصدی را پوشش دهد.

اختصاص 40 درصد بودجه عمرانی شهرداری به طرح های فرامنطقه ای

نوروزی با بیان اینکه 40 درصد از بودجه عمرانی شهرداری به اینگونه طرح ها اختصاص یافته است، اظهار کرد: پروژه های مهم منطقه ای که نام آن را فرامنطقه ای می گذاریم 9 درصد بودجه به این بخش اختصاص یافته است. همچین 5 درصد بودجه به پروژه های منطقه ای اختصاص یافته است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اعتبارات مستمر هم در بودجه وجود دارد که این بخش 12 درصد بودجه سال 99 را به خود اختصاص داده است.

وی اعتبارات جاری را 29 درصد از بودجه سال 99 شهرداری عنوان کرد و گفت: سال گذشته نسبت بودجه عمرانی به جاری 68 به 32 بود اما در بودجه سال آینده این نسبت 71 به 29 درصد است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه درآمدها و منابع سازمان ها را در بودجه سال 99 شهرداری اصفهان یکجا ارائه داده ایم، تصریح کرد: درآمد عملیاتی سازمان های شهرداری اصفهان 634 میلیارد تومان است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 99 شهرداری اصفهان ، وامی که از خرانه باید بگیریم 65 میلیارد تومان، کمک دولت 61 میلیارد تومان و منابع تعهدی که باید برای آنچه در آینده تعهد می دهد ذخیره کنیم، 32 میلیارد تومان است.

قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه جمع همه این موارد 792 میلیارد تومان برآورد می شود، اظهار کرد: جمع این عدد با پنج هزار و 120 میلیارد تومان، 5 هزار و 912 میلیارد تومان بودجه کل شهر اصفهان برای سال 99 را شامل می شود.

وی افزود: با نظارت شورا بر هزینه کرد بودجه و نحوه تامین درآمدها امیدواریم در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی در همه عرصه های شهری، حوزه های اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، گردشگری، عمرانی و خدماتی باشیم.

نوروزی بیان کرد: علی رغم اینکه بودجه سال جاری شهرداری 37 درصد افزایش پیدا کرد باز امیدوار بودیم که اصلاح بودجه را به عنوان افزایش درآمدها و تحت عنوان متمم به شورا بیاوریم و بودجه 4100 میلیارد تومانی را افزایش دهیم، اما شرایطی که پیش آمد مانع این کار شد.

وی افزود: با همت مدیران شهرداری و حمایت شورای شهر سال آینده هم بودجه ما 90 درصد محقق می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال 99 با تغییر و اصلاح ساختار بودجه ریزی آغاز کردیم و حرکت ما به استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است، گفت: به این معنا که اعتبار را به بخشی می دهیم که کار انجام شده است و این نقش مهمی در تحقق بودجه و اجرای پروژه ها دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه