English

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

تربیت نسل پژوهشگر مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: تربیت نسل پژوهشگر مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است.

تربیت نسل پژوهشگر مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی  نوید ادهم در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سند تحول چشم انداز کل کشور گفت: یکی از مولفه های تعیین کننده در عملیاتی شدن این سند دانشگاه فرهنگیان است که مسئولیت بهینه سازی نیروهای موجود و ورودی آموزش و پرورش را دارد.

وی بیان کرد: این دانشگاه اگر بتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد و معلمی پژوهشگر تحویل سیستم آموزش و پرورش  می تواند موفق باشد و اگر در این بخش نتواند کار خود را انجام دهد نمی توانیم این سند را در بخش های دیگر داشته باشیم.

نوید ادهم ادامه داد: با دو رویکرد به فعالیت های پژوهشی نگاه می کنیم اول اینکه همه اقداماتمان را پژوهش محور کنیم و کل سیاستگذاری ها، اقدامات و تصمیم گیری ها از پژوهش لازم برخوردار باشد و ماموریت دیگر که آموزش و پرورش دارد و شاید دیگر دستگاه ها نداشته باشند تربیت نسل پژوهشگر است  واینکه چه کنیم فرزندانمان اندیشه و زندگی پژوهشگرانه داشته باشند و نسل پژوهشگر تربیت کنیم تا در تصمیم گیری هایمان از پژوهش ها استفاده کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش  و پرورش به اصلی ترین عوامل اثر بخشی پژوهش ها اشاره کرد و گفت: برای اینکه پژوهش های ما اثر بخشی لازم را داشته باشد باید مساله شناسی کنیم و مساله های پژوهش های کنونی ما واقعی نیستند و استاد مشاور ما با مساله زندگی نمی کند و باید دانشجو و استاد در صحنه عمل حضور داشته باشند ومسائل را لمس کنند تا اثر بخشی لازم را پیدا کند.

 رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این جشنواره گفت: باید به نیروی منابع انسانی  به جای منابع زیر زمینی توجه کنیم.

سید مهدی ابطحی اضافه کرد: کشوری باظرفیت های بسیار بالا از منابع انسانی داریم امانگاه اصلی ما به منابع زیر زمینی است و برنامه ریزی بهتر برای منابع انسانی نمی کنیم در حالی که توجه به نیروی انسانی فعال باعث می شود مهاجرت کمتر شده وکشور به توسعه پایدار دست یابد.

به گزارش موج،  در این جشنواره از پژوهشگران و کارشناسان پژوهشی و کتابدار برتر تقدیر به عمل آمده و طرح رساله و پایان نامه پژوهشی  برتر نیز معرفی و از آنها قدردانی گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه