English

جمالی نژاد مطرح کرد؛

جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و روستایی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: علی رغم زحماتی که پژوهشگران و مدیران اجرایی عرصه مدیریت شهری کشیده اند، اکثر علوم و دانش این عرصه وارداتی است.

جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  مهدی جمالی نژاد که صبح شنبه ۲۳ آذر در جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری در برج میلاد سخن می گفت، افزود:   عرصه مدیریت شهری ضرورت یک بازاندیشی و بازخوانی و مرور در اقدامات و برنامه های این عرصه را با همکاری و همفکری پژوهشگران و با لحاظ نمودن بومی سازی دانش این عرصه می طلبد.

وی با اشاره به اینکه کشورمان به رتبه اول در تولید اسناد علمی در میان کشورهای اسلامی دست یافته، افزود: برای اینکه در عرصه های مدیریت شهری و روستایی وابستگی خود را به علوم وارداتی کاهش دهیم و حوزه علمی را به حوزه حکمتی تبدیل نماییم، نیازمند یک عزم جدی به همراه حضور گسترده پژوهشگران عاشق و دلسوز برای تعمیق اندیشه و بسط تحقیق و توسعه دانایی و نوآوری و خلاقیت و تبدیل دانش به ثروت هستیم.

وی همچنین بر لزوم بهره گیری از توان مراکز پژوهشی برای کاهش وابستگی شهرداریها به پول نفت و کمک های دولتی تاکید نمود و گفت: عرصه های مدیریت شهری و روستایی نیازمند پژوهش های کاربردی مسأله محور  براساس ظرفیتها و مزیت های رقابتی شهرها و روستاهاست.

وی وجود 4694 شرکت دانش بنیان را فرصتی مغتنم برای مدیریت شهری و روستائی در دستیابی به هدف مذکور برشمرد و افزود: وجود شرکت های دانش بنیانی که بر پایه پژوهشهای کاربردی ایجاد شده اند، امکان برداشتن قدم های استوار را در گام دوم انقلاب در عرصه مدیریت شهری و روستائی فراهم می آورند.

جمالی نژاد از پیش بینی حداقل 1 تا 3 درصد بودجه جاری شهرداریها برای انجام طرح های پژوهشی، نطالعاتی و آموزشی مدیران و کارکنان شهرداریهای در بخشنامه بودجه سال 1399 خبر داد.

شایان ذکر است در چشنواره پژوهش و آموزش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی از  استانداری های برتر در حوزه پژوهش و آموزش شهرداری ها و دهیاری ها، طرح های پژوهشی برتر شهری و روستایی، پایان نامه های دانشجویی، کتب و همچنین طرح های ابتکاری و خلاقانه مرتبط با مدیریت شهری و روستایی تقدیر شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی