English

تودیع و معارفه ریاست و دادستان دادگستری شهرستان خمینی شهر برگزار شد

مراسم تودیع ریاست دادگستری شهرستان خمینی شهر مصطفی زیبایی فر و معارفه ریاست جدید دادگستری جمشید شیروانی با حضور مسئولان برگزار شد.

تودیع و معارفه ریاست و دادستان دادگستری شهرستان خمینی شهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  رییس دادگستری شهرستان خمینی شهر در این مراسم اظهارکرد: در طول مدت سه سال خدمت به مردم شهرستان خمینی شهر خدا را شاکرم.

مصطفی زیبایی فر با بیان این نکته که حرکت عظیم اثر بخش دستگاه قضایی از نعمتهایی است که نصیب مردم گردیده و همه مردم و مسئولان با این دیدگاه این تفکر را می پیمایند، افزود: در این دوسال این حرکت عظیم شتاب بیشتر و بهتری گرفته و موجب نشاط مردم گردیده است.

وی در بیان گزارشی از فعالیتهای قضایی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: رویکردی که در شهرستان داشتیم برای رسیدگی بیشتر به مسائل شهرستان بود.

رییس دادگستری شهرستان خمینی شهر گفت:در سال اول افزونی کار به حدی بود که ساعتها بیشتر از ساعات کاری به رفع وفتق امور می پرداختیم و در مسیر مورد نظر قرار گرفتیم.

زیبایی فر تسهیل دسترسی مردم به دستگاه قضایی را دشوار خواند و افزود: در شهرستان این امر به صورتی بود که مردم دسترسی سریع به قاضی نداشتند و خدمت به مردم و مراجعات را سرلوحه کار خود قرار دادم.

وی اذعان کرد: بزرگترین مشکل بحث ابلاغ اوراق قضایی بود که سامانه سناد به کمک دستگاه قضا آمد و ظرف مدت دو روز انجام می شود.

رییس دادگستری شهرستان خمینی شهر گفت: شوراهای حل اختلاف ساعاتش بسیار طولانی بود که با تلاش زیاد آن را به کمترین زمان که دوهفته است رساندیم.

وی افزود:میانگین رسیدگی به پرونده ها وقت رسیدگی از پنجاه و هفت روز به پنجاه روز رسیده است، در سال ۹۴ یازده هزار رسیدگی پرونده داشتیم  والان ۳۷۰۰پرونده به آن اضافه گردیده است.

زیبایی فر در مورد دادستان شهرستان یوسف کریمی ابراز کرد: در حل مشکلات تفاهم بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم.

در ادامه امام‌جمعه باغ شهر کوشک عنوان کرد: تمام ایدئولوژیهایی که در جامعه دیدگاهی پیدا می کند بسته به عدالت است و کسانی که داعیه عدالت داشتند گه گاه عدالتی به چشم نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی هاشمی گفت: دیدگاه اسلام درباره عدالت با دیگر ایدئولوژیها متفاوت است و اولین خواستگاه برای تحقق عدالت وضوح و روشنی مطلب است وتا معیار وملاکی نباشد عدالت تحقق پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا باید به همه گروه ها تفهیم کند عدالت باید در هر امری حفظ شود و بیانات مقام معظم رهبری خط قرمز دادگستری باشد.

رییس دادگستری شهرستان خمینی شهر در پایان در بیان 8 توصیه مقام معظم رهبری به آیت الله رییسی که مردمی بودن و تحقق عدالت در جامعه و بکارگیری نیروی انسانی صالح و گسترش عدالت و ملاحظه نکردن این و آن در موارد قضایی و استفاده از جوانان صالح و عزت قضات و همکاری با سایر دستگاه های مختلف و سند تحول و ملاحظه امور انقلاب موارد آن است اجرای آن را از تمامی کارکنان دستگاه قضا خواستار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه