English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

وضعیت امنیت استان اصفهان مطلوب است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان وضعیت امنیتی استان را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: امنیت بسیار خوب استان را باید نتیجه همکاری صمیمی و تنگاتنگ بین مسئولان دستگاه قضائی و نیروی انتظامی دانست.

وضعیت امنیت استان اصفهان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا حبیبی به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: امنیت بسیار خوب  در استان  اصفهان را باید نتیجه همکاری صمیمی و تنگاتنگ بین مسئولان دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و بقیه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی که در این موضوع دخیل هستند ارزیابی کرد.

عزم جدی پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با برهم زنندگان امنیت مردم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه عزم پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با برهم زنندگان امنیت مردم جدی است اظهار داشت: در مقابل معدود افرادی که بخواهند امنیت و آسایش مردم را به هم بریزند در قالب هر نوع اقدام و عملی که باشد و قانونگذار و شارع مقدس آن را منع کرده باشد با هیچ کس تعارفی نداریم و قطعاً هم ماموران ناجا و هم قضات با قاطعیت و جدیت تمام به وظایف خود عمل خواهند کرد.

اختیارات ویژه قانون به نیروهای انتظامی

وی با بیان اینکه قانونگذار در جرایم مشهود اختیارات ویژه ای را به نیروی انتظامی داده است که هر زمان جرایم مشهود را مشاهده کردند براساس آن اقدام لازم را انجام دهند افزود: مواردی هم داشتیم که دادستانی اختیاراتی را با مدت زمان معین که قانون اجازه می دهد به نیروهای انتظامی داده است و ما از این که بتوانیم دست نیروهای انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان به ویژه اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه باز بگذاریم هیچ گونه مشکل و محدودیتی نداریم.

الکترونیکی شدن رسیدگی به پرونده های قضائی

حبیبی در ادامه پیرامون اقدامات دستگاه قضائی برای الکترونیکی شدن رسیدگی به پرونده های قضائی به منظور صرفه جویی در وقت نیروهای کلانتری ها اظهار داشت: در این زمینه استفاده از سیستم الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی را باید اقدام بسیار مهمی در دستگاه قضائی دانست.

وی افزود: در گذشته بخش مهمی از وقت ماموران کلانتری ها صرف این می شد که اوراق قضائی را به دست ارباب رجوع برسانند، خوب الآن از طریق سیستمی این اوراق به آن ها ارسال می شود و همین کار باعث شده تا زحمت زیادی از دوش نیروهای انتظامی برداشته شود که هم سرعت کار را خیلی بالا برده و هم سبب شده تا ماموران کلانتری ها به ماموریت های اصلی و مهمتر خود برسند.

برخورد قاطع دستگاه قضائی با متعرضان به نیروهای انتظامی

رئیس کل دادگستری به موضوع تعرض به ماموران پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: هر کسی در هر جایی که بخواهد مانع از انجام وظیفه ماموران پلیس شده و یا به او تعرض و توهین و حرمت جایگاه پلیس را زیر پا بگذارد دستگاه قضائی قاطعانه با این شخص برخورد خواهد کرد.

صدور حکم قاطع و قطعی برای عاملان شهادت مامور پلیس اصفهان

حبیبی به موضوع حادثه درگیری سال گذشته عده ای از مجرمان با ماموران نیروی انتظامی به منظور آزاد سازی یک قاچاقچی مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در این حادثه عده ای از همدستان یک قاچاقچی که توسط ماموران پلیس در حال انتقال به زندان بود با ایجاد درگیری مانع از اجرای حکم شده و باعث به شهادت رسیدن ستوانیکم شهید "محمود رفیعی" از افسران جان برکف پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده عاملان شهادت این مامور پلیس با سرعت پیگیری شد و حکم قاطع نیز برای مجرمان صادر و پیگیر هستیم تا مراحل بعدی پرونده به صورت خارج از نوبت رسیدگی و تا اجرای قطعی حکم اشد مجازات برای این افراد پای آن ایستاده ایم و مطمئن باشید که در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه